Gå til innhold

Faren til barnet mitt har antagelig PCO..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren hans har fått påvist dette... Og siden lite hår er det eneste som skjer med gutter, er det nærliggende å tro at sambo har det, da han er 28 og har veldig lite hår. Spørsmålet mitt er da.... Vil babyen få dette, hvis det er en jente? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahahahahahahahaha

Dersom samboeren din har cyster på EGGSTOKKENE, så tror jeg at jeg hadde bekymret meg for heeeeeelt andre ting en arvelighet..

Skrevet

Skal vel godt gjøres for en mann å få dette vel?

Skrevet

Trodde ikke at menn kunne ha PCO, det tror jeg ikke er mulig...

Skrevet

huff da, men kanskje han kan kutte eggstokkene om dere ikke har tenkt å ha flere barn da.

Skrevet

Innlegg nr.3 og 4, er dere i tvil om det eller ??????

PCO betyr polycystiskovarie

poly= mange

cystisk= cyster

ovarie^= eggstokk

Så det betyr altså cyster på eggstokkene, og som kjent så har ikke menn eggstokker !! HERREGUD !!

Konklusjon; menn kan IKKE ha PCO !!!!!!

Skrevet

Kan dere ikke bare la være å svare hvis dere skal være idiotiske????

Menn har også PCO. Eller er bærere av det om dere vil. Det eneste det har å si for dem er at de tidlig i livet blir tynn i håret. Lurer også på om dere kan lese siden jeg har skrevet det i det første innlegget. Men joda, jeg tror menn har eggstokker....

Skrevet

menn det er jo mere mannlige hormorner, har mannen din vel uansett??

Skrevet

NEI, menn har ikke PCO, ei heller er de bærere av det !!

Det er og blir en kvinnesykdom. Kan være vanlig at flere SØSTRE har det, men det går heller ikke i arv fra mor til datter.

Gode gud, get a life !!!!

Skrevet

Rart at legene hennes sier at han er bærer av genet da....

Men dere er jo eksperter her inne så tror heller på dere.

Skrevet

Dette var dagens.

Selv om menn har lite hår betyr det ikke at de har cyster på eggstokkene. Menn har IKKE eggstokker.

Skrevet

Å herregud, er det mulig å IKKE lese hva jeg skriver!?!?!?????

Skal du ikke gjøre det, så la heller være å svare!!! Jeg tror for faen ikke menn har eggstokker, men legen hennes sier at siden denne sykdommen er genetisk arvelig, så hennes bror, min sambo, er antagelig bærer av genet! Har alle forstått hva jeg skriver nå?

Skrevet

hahahaha, da vet jeg det.. menn med lite hår har altså ikke eggstokker.. Da er jeg ett sritt nærmere å finne mannen min:D

Skrevet

Jeg har lest at det er arvelig, og at det bringes videre fra far til datter. Det stod også at hvis far mistet håret veldig tidlig, var det et tegn på at han bar med seg "genet". Vet ikke om det stemmer, men min pappa fikk måne før han var 20, og jeg har PCOS. Så hvem vet?

Så jeg tror deg, HI

Skrevet

Nei, han er IKKE bærer av en kvinnesykdom !!

Lite hår hos en mann har med testosteron o.l. å gjøre !!

Som en skrev over her; vanlig at det kan forekomme hyppigere blant søstre, men ikke arvelig.

Skrevet

Årsaken til at menn mister håret er høyt nivå av testosteron.

Skrevet

Ja, okei, takk for det eneste fornuftige svaret til nå, men jeg undrer meg hva som gjør deg til ekspert på at menn ikke er bærere, når legen sier menn kan være det...?¨

Men uannsett har jeg forstått at det ikke alltid arves fra mor til datter heller, så da må vi vell bare vente å se.

Skrevet

Hvis det er en mann så har han ikke PCO (polycystiske ovarier) men han kan nok ha PCO_S_ som er polycystisk ovarie syndrom også kalt Stein-Leventhal syndrom og er en hormonforstyrrelse.

Med pcos så er cyster på eggstokkene bare ett av flere symptomer. Jeg har pcos, men det kan man ikke se kun på eggstokkene mine da jeg ikke har nok cyster til at de kan kalles polycystiske.

Det er mange som ikke skjønner at det er forskjell på PCO og PCOS, jeg må stadig korrigere ovenfor venninner og bekjente når jeg snakker om det.

PCO er veldig vanlig blant kvinner og man har som oftest PCO uten å ha PCOS.

At en mann kan ha PCOS hormonforstyrrelsen er da ikke usannsynlig eller urealistisk i det hele tatt. Du trenger bare å legge til en S i overskriften din HI. Men om det er arvelig fra far til barn det vet jeg ikke. Både jeg og min mor har pcos i allefall!

Skrevet

Lurer på hvem som egentlig er uvitende her inne da min gynekolog sa at jeg mest sannsynlig har fått PCOS av min far. Men det kan også arves fra mor. Hun er ganske god på PCOS. Så ja, HI, din datter KAN få sykdommer, men det er ikke sikkert.

Skrevet

Til HI

ingen forskere har klart å finne PCO-genet, de vet faktisk ikke om det er et gen som forårsaker cystene i det hele tatt. Dette strides selvfølgelig forskerne om. De er heller ikke sikre på om tilstanden er arvelig, men høyst sannsynlig er den det. I dag jobbes det også med en teori som sier at det er mannfolkene som er bærere av genet (om det er et gen), i min familie stemmer dette hvertfall veldig bra.

Skrevet

til alle som sier at årsaken til hårtap hos menn er pga høyt testosteron nivå; årsaken til hårtap hos kvinner med PCO(S) er jo også nettopp høyt testosteron nivå!

Skrevet

Vil bare kommentere på noe...

PCO = polycystisk ovarie

legger man til en S til slutt = syndrom

Jenter kan ha maaaaaaaange eller få SYMPTOM.

Syndrom betyr "samling av symptom" ca.

Altså; pr def. så skal man ha cyster på eggstokkene for å ha diagnosen PCO. Har man PCOS lider man kanskje av 2 eller flere av følgende symptom; hårtap, overvekt, kviser, uregelmessig mensturasjon, håravfall ++++

Skrevet

Tuuuuusen takk, Tweak!

Okei, da hun ringte oss å fortalte dette syns jeg hun sa bare PCO, men da har jeg sikkert hørt feil. Legen hadde vært veldig opptatt av at mennene i familien har lite hår og at hun antagelig dermed hadde fått sykdommen fra dem. Men har skjønt at de ikke er helt enig i hvordan eller om denne sykdommen er arvelig.

Godt å se at det finnes mennesker her inne som er normale. Holdt på å gi opp hele forumet nå..

Skrevet

Er så glad for svarene til dere siste her.

Tusen takk! Nå har jeg lært masse, som var min intensjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...