Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Leste i bruksanvisningen nå at det var et kammer hvor jeg kunne ta blekemiddel oppi. Dette har jeg aldri gjort. Hvis jeg må bleke noe har jeg gjort dette for hånd. Hvilke blekemiddel har jeg i vaskemaskinen i så fall? Og føler dere det funker?
Gjest Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Det hender jeg bruker vaskemaskinen til å bleike med (særlig hvitvask, den er sjelden helt hvit etter noen gangers vask i dag, så hvitt tøy av bomull bleikes regelmessig). Men bleikekammer har jeg aldri brukt, for bleikemiddel skal likevel ikke blandes med annet vaskemiddel (antar DET er årsaken til eget kammer). Blander bare 50/50 med klor og vatn i ei stor krus og tømmer dette i kammeret for hovedvask (etter at dette er GODT rengjort for andre vaskemidler), har vanlig vasket (vått) tøy i maskinene, kjører i gang en ullvask med kaldtvann (med ekstra høy vannstand takk!) og "avbryter" denne med stikkontakten etter 30 min. Så kan tøyet stå der og kose seg over natta. Neste dag settes kontakten i og tøyet blir ferdig (med beste skyllingen maskinen kan oppdrive!) Men du oppnår egenlig NØYAKTIG det samme med bløte for hånd i ei bøtte sterkt klorvatn. Eneste ulempe er at da må du jo også skylle for hånd.....
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Visste at det gikk an, men har aldri gjort det. Kommer nok ikke til å gjøre det heller tror jeg =)
Lene~mor til tre Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Jeg har aldrig brukt blekemiddel i vaskemaskinen. Jeg bleker/klorer på forhånd og skyller det for så og vaske det i maskinen.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Nei jeg bruker aldri det i vaskemaskinen. Jeg bruker ofte biotex white, som forvask til hvitvasken. Og syntes mine klær holder seg godt hvite av det. Om de har fått flekker eller er blitt litt gulige så Der blir de jo godt skyllet. Og vasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå