Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Lille eeeeelsker druer og får ikke nok, men jeg er redd hun skal få vondt i magen, for ser jo at hele skallet kommer ut igjen når jeg skifter bleie.. Er det vanskelig å fordøye, og fordi hun ikke tygger skikkelig?
lille sprelle Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 pleier å dele dem i fire - stenfrie får ikke mer enn 4-5 stykker pga magen, men hun har ømtåelig mage
Ranveig R Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Drueskal kjem nok ofte ufordøyd ut igjen hos alle og ein kvar vil eg tru. på lik linje med tomatskal, linfrø, maiskorn osv ) Trur ikkje druer er spesielt tunge å fordøye, tvert imot er dei kjent for å sette fart på systemet. Eg har ikkje noko begrensing for kor mange druer våre ungar får lov til å ete, men hadde sjølvsagt laga nokre reglar dersom eg merka at dei fekk vondt i magen av druene. Inntil det skjer er det fritt fram når vi har.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Ja, enig med Ranveig R i at nok også vi store ikke klarer forndøye skallet, men har nok ingen skade av det fordet. De små her har aldri fått vondt i magen av druer, og synes det er vel nam! Derimot deler jeg alltid druene i to, selv de små. Dette meste fordi de er vanskelige å tygge ellers.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Lillemann her på 15 mnd spiser og gomler og spiser druer, han elsker druer! Ser ikke ut til at det slår ut på magen bortsett fra luft da, det er jo vanlig med druer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå