veldig fødeklar Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Trenger å bytte bil, og er interessert i en vw sharan, noen her inne som har vært bort i den bil og kan komme med noen tips/erfaringer?
Prinsessemor Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Jeg hadde Sharan i 3 år og var veldig fornøyd med den. Veldig god plass, vi kunne sette vogna inn uten å slå den sammen. Jeg vet at det var endel mandagsutgaver på 2002 mob, så vi kjøpte 2003 mod., og vi hadde ikke noe tøys med den. Prøv å styr unna 2002 mod det fikk ihvertfall vi beskjed om :-) Lykke til :-)
koala Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Vi kikket på den sist vi byttet men endte opp med en Mitsubishi Grandis. Synes det virker tungvint med faste seter, i grandisen legges de ned i gulvet men har likevel full sittekomfort for voksne. Sharanen virket også treigere og mer kassete å kjøre mens grandisen ligger klistret i svingene, mer kjøreglede rett og slett. For vår del fant vi ut at ekstrasetene aldri ville bli brukt dersom vi valgte sharan så da ble det grandis. Kjempefornøyd, eneste minus er fortung på glatt føre (men det er vel de fleste bilene i denne kategorien) Ellers ser jeg at den nye Ford Galaxy har fått fantastisk kritikk, verdt å sjekke?
veldig fødeklar Skrevet 2. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2009 Har sett litt på Grandisen, men får du tre barneseter i baksete på den? Ford Galaxy har jeg ikke sett på, har en ford mondeo nå som jeg ikke er så veldig fornøyd med og er litt skeptisk til å kjøpe ford igjen.
koala Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Ja men... Vi har valgt isofix baser på både babysetet og treåringen (Acta Graco bakovervendt) da går eldstemanns pute+rygg sete greit inn men selefestet blir litt knotete så vi velger å bruke et av de bakerste setene foreløpig. Får likevel fint plass til vognen ved siden og bagasje bak setet. Hvis vi velger bare pute til eldstemann er ikke selefestet noe problem da dette er smalere enn det vanlige setet hennes som er veldig bredt. Om et års tid bruker vi ikke baby setet lenger og da blir det veldig god plass til alle tre i baksetet. Så det kommer litt an på hvilke barneseter en bruker. Testen jeg så av Galaxy var nå nylig, tror det var på Din side.no.
mitt 4.barn har kommet Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Har 2002-modell, og den er definitivt en mandagsbil! Har hatt ekstremt mange feil på den, men vi har likevel valgt å beholde den da den er kjempepraktisk. Super familiebil, plass til masse bagasje. Litt trangere til oss nå da vi nylig fikk barn nr 4. Dvs ikke like stor plass til bagasje lengere. Men vi får plass til Simo-vogna vår uten problemer når vi tar ut det ene setet bakerst i bilen. Gode separate seter, og relativt god plass i bakerste seterekke.Og kjørekomforten er veldig god, oversiktlig i trafikken også. Men som sagt, ikke en feilfri bil akkurat. Sørg for å kjøpe en nyere modell enn 2002-modellen:-)
veldig fødeklar Skrevet 4. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2009 takk for tilbakemelding. Vet du om bilen deres importert eller om den er kjøpt ny i norge? Ser på en som er tyskimportert.. Skal muligens prøve den i morgen. Har fått tips om at man skal holde seg unna de med bensin og de med automatgir. Den jeg skal se på er 4hjulstrekk..
3 tette gutter Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Kikker på samme type bil :-) Kanskje vi sikler etter den samme? Har desverre en bil vi må kvitte oss med først, litt redd for å sitte der med 2 biler. Hvor står bilen du skal prøve? Vi vurderer og å importere sjøl, men litt pes er det jo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå