Gå til innhold

Hva hadde du gjort - for mye lønn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk i permisjon skulle jeg over på 80%... regnet med det gikk av seg slev når alle papirer var levert og godkjente.

Oppdaget to mnd etter fødsel at jeg likevel hadde fått 100 % ( akkurat samme mnd som det ble slutt på lønnsslipp, og med ammetåke oppdaget jeg faktisk ikke dette...) Meldte i fra og dette pr mail, hørte ikke noe og regnet med det var i orden. neste mna fikk jeg igjen 100%. Meldte nok en gang i fra pr mail og mnd etter fikk jeg 80%, men ikke noe trekk for de forutgående 3 mnd. So; hva gjør jeg nå?

Pengene er brukt. Kontoen min fungere slik at alt fast (ink sparing) trekkes derfra fast og resten brukes... :-/. Da dras kortete til det er stopp.....så stoppen skulle jo kommet mye før...

Hva hadde du gjort?`

Flaut hvis noen oppdager senere at feilen ikke ble rettet og sleipingen meg blir avslørt, samtidig som jeg synes jeg har gjort mitt og har jo alt brukt pengene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har du jo gitt beskjed flere ganger, kanskje de anser pengene som gone. Jeg synes du kan regne med at de ordner dette på sin måte fra nå. Enten så trekker de deg for det etterhvert eller så tenker de at de har gjort en feil og står for kostnadene selv.

Skrevet

Jeg skal love deg at du må betale tilbake :-(

Jeg opplevde det samme, ga beskjed også pr mail. Det hjalp ikke.

Men det ble ikke oppdaget før etter 1 år...

Skrevet

Jeg fikk utbetalt for mye en gang, oppdaget det ikke fordi det var den måneden søsteren min døde, så jeg var ikke helt "med".

Etter ett år ble det oppdaget og de ville kreve pengene tilbake ved å trekke det fra feriepengene mine. Men i min arbeidskontrakt så står det svært presisert at arbeidsgiver har 3 måneder på seg til å rette opp evt feil i utbetaling. Det står også at jeg som arbeidstager plikter å etterse at utbetalingene er korrekte og melde ifra hvis det ikke er korrekt. Hvis det er rimelig at jeg skulle oppdage at noe ikke stemte.

Det endte med at jeg ikke betalte det tilbake, fikk full støtte av fagforbundet.

Nå har samme feil skjedd i år, men jeg har meldt ifra med en gang jeg oppdaget det. Skulle bare mangle, det er ikke mine penger.

men syns det er tullete at de skal gjøre samme feil igjen

Først ville jeg ha sjekket hva som står i kontrakten din om feilaktig utbetaling, men vet at de fleste steder står det enten minimum 1 år. Du kan også evt høre med din fagforening

Skrevet

Min mann fikk utbetalt 100% istedenfor 80% da han hadde 4 måneders permisjon med 1. jenta vår. Dette oppdaget vi ikke før 6 mnd etter, (min mann er ikke den mest observante av seg!!). Har ikke hørt noe fra NAV enda, og nå er det 2 år siden.. Vi får heller ta den utgiften om den en gang kommer.

Selv måtte jeg betale tilbake feriepenger i år..

Skrevet

Jeg har hatt personalansvar i en bedrift og hatt samme type sak der. Lønningskontoret hadde utbetalt 100% og arbeidstaker var fullt klar over dette og meldte ikke fra. Da det ble oppdaget måtte vi få til en avtale med arbeidstaker om tilbakebetaling - eller trekk i lønn - følger av HTA at det må avtales med arbeidstaker. Men som hun over her sier, sjekk kontrakten din - kan hende dere har inngått avtale om annet. Håper det ordner seg da!

Skrevet

Du må helt sikkert betale tilbake, eller få det trukket av lønnen din senere. Noen ganger tar det litt tid å få ordnet det, spessielt når det har vært ferieavvikling i mellomtiden, men sjansen for at du slipper å betale er minimal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...