mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Har en del vondt i korsryggen på morgenen, men det gir seg når jeg står opp og får bevget meg. Ellers har jeg vondt fra høyre hofte og nedover låret. Hvis jeg står og "hviler" på det venstre beinet, får jeg ofte vondt i høyre når jeg skal belaste det igjen. Ellers er det vondt å snu seg i senga noen ganger. Eller hvis jeg sitter på hardt gulv og skal reise meg opp igjen. Det er ikke konstant smerte, men kjenner det gjerne en gang eller to i løpet av dagen. Er det sånn man må regne med, eller er det bekkenløsning på gang? Er 2.gangs og hadde noen småplager da og. Er 15+0
villemo26 Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Ikkje nødvendigvis. Eg har hatt det sånn innimellom, men no er det fleire veker sida sist. Har spsielt hatt det om morningen, og vist eg har sittet dårlig og gått masse på asfalt med dårlige sko. Men no har eg ikkje hatt det på vekesvis. Kan hende det kan være begynnelsen på det, men ikkje nødvendigvis. Men prøv å gå masse med gode sko, og stå skikkelig (legen og kiropraktoren min seier at det er ekstremet vikti med jevn vektfordeling på begge bein) og prøv å få gått litt på andre ting en asfalt av og til ( f.eks grusveier og i skogen)
Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Hei! Kan like gjerne være en låsning/noe som strammer i ryggen. Kom deg til kiropraktor/... før det evt blir noe mer problemer
millemorill Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Eg har bekkenløsning, og det var slik det starta for meg, alllerede i veke12. For meg kjennes også smertene i korsryggen og nedover eine låret. Har nå blitt sjukmeld (veke 27), og plutseleg er dagane greie å halde smertefrie. Gå med små skritt, unngå for mykje løfting og å svinge hoftene. Å sove med silkeundertøy gjer også at det føles betre å endre sovestilling. Viss det er bekkenløsning du har vil eg også råde deg til å be nokre andre ta golvvask og støvsuging i heimen. Ellers: snakk med lege/ fysioterapeut. Lykke til:)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 2. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2009 Takk for svar jenter!
Mamasan*i*januar Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Det kan fort være det... Uansett er det ikke Se på øvelsene jeg har lagt ut øverst i tråden på 2. trimester under "Se her, alle med bekkensmerter!", de kan hjelpe uansett om det er bekkenløsning, -låsning eller bare spenninger i musklaturen rundt bekkenet. Håper det hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå