Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Akkurat blitt gravid.. -vi har kjent hverandre i mange år, aldri bodd sammen og først blitt ordentlig kjærester for 1 mnd siden. Jeg har barn fra før, livredd for å bli alene med to før man er fylt 30. Spesielt to med t0 forskjellige, men det kan man jo aldri vite.. man har aldri noe garanti for at forholdet skal vare men man har jo en mye mindre garanti når man aldri har bodd sammen engang.. Han ble først glad, men nå så bare gjentar han seg selv med at han er usikkert, men at at han tror han vil angre om vi tar det bort. jeg vet jeg vil angre, men anger kan man leve med. Det er kun hvordan man har lyst å tenke. Vi vil jo aldri angre om vi beholer det, få få mennesker angrer på barnet sitt. Men situasjonen er ikke tilrettelagt i det hele tatt. Jeg må slutte i studiene mine, har antagelig ikke råd til å fortsette på de etter permisjon, for da er jeg ikke alenemor lenger. Alt jeg har bygt opp ser ut til å rase, men likevel vil det jo gjøre med lykkelig, det er ingen tvil. Men jeg ville ha ting tilrettelagt før nr to kom, ha kjøpt hus/leilighet, ha utdannelsen ferdig, ha bodd sammen og så begynne prosessen på å prøve å få barn. Om hanhadde vært sikker hadde jeg vært 120% sikker selv, jeg vet jeg har mye å gi og at det ville blitt en lykkelig situajson uansett.. Men jeg står heller ikke å bestemmer for oss begge, vi skal være to om valget tenkte jeg, men nå er jo han egentlig alene over valget. Jeg har jo på en måte bestemt meg, men jeg føler jeg ikke har noen rett til å bestemme over hans liv sånn. "jo du SKAL ha ett barn, du var med på sex'n" jeg mener ett barn er verdt så mye mere enn å bare være en konsenkvens av ubeskyttet sex... Mye frem og tilbake her, mye skrivefeil og frustrasjon.. men jeg trenger synspunkter
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 jeg spør ikke om prevesjonråd, jeg spør om råd til situajsonen. Eller kanskje du mener det hjelper med prevensjon nå????? sånne folk som deg som svarer når ting er borte, "men hvor la du det sist da" ARG!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Men ialledager da, kjære deg! Hva kan man hjelpe deg med? Du er gravid, FINN DET UT MED DIN DAVÆRENDE SEXPARTNER! Men til nestegang, kanskje du skulle ha sjekka opp om dere vil ha barn, før dere har sex???? Iallefall sleng på en kondom! Syntes du får som fortjent og håper du har vett nok til å beholde ungen!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 han er ikkke daværende partner,han er nåværende. Vi brukte kondom Vi diskuterer dette sammen, men vi kommer ingen vei. Vi klarer selvfølgelig å finne ut av dette selv, men spør om råd på situasjonen!!! Er det galskap å beholde det liksom?
Daddy-Oh Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Om dere har brukt prevensjon så har dere jo tatt forhåndsreglene og kan ikke lastes for det. Man er nok alltid litt nervøs og stresset første gang man skal ha barn og han er intet unntak. Det er vanskelig for oss andre her, tror jeg, å komme med råd annet enn at dere MÅ finne ut av det sammen. Du sier dere har gjort det men ikke kommet frem til noen løsning. Det er umulig å si om det er galskap å beholde barnet fordi dere vil nok garantert bli knyttet og ufattelig glad i barnet deres. Dere får nok "foreldrefølelsen" når dere får barnet og dere kommer ikke til å angre ett sekund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå