metaMORfose Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Det er herlig med fridager egentlig. Har jobbet en del mer enn jeg trodde jeg skulle denne mnd, men det har gått veldig greit. Jeg runder av tidlig på fredagene, og skal ha fri onsdager. I dag skal jeg organisere om vaskerommet som er nyrenovert. Var på IKEA i går kveld og fikk handlet masse bokser og diverse. Vi venter også ny vaskemaskin + tørkerommel i løpet av dagen. Nå blir det orden i sakene. Lurer på å kjøpe en sånn kaffemaskin, forresten, sånn med "innsatser" i.. eller hva kaller de dem? Kapsler? Noen som har erfaring med slike? Ha en fin dag alle sammen!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Så deilig det hørtes ut med nytt vaskerom a!! Hva har dere gjort med det? Stort, lite? Jeg skal nok om noen år få bygget meg ett vaskerom i kjelleren jeg også. Gleder meg veldig til det!! Og IKEA er jo så gøy til slike ting:) Drikker ikke kaffe så kan ikke hjelpe deg med kaffemaskinbiten.. Ha en flott fridag du også
metaMORfose Skrevet 2. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2009 Vi har revet et lite kott ved siden av det opprinnelige vaskerommet så det ble større. Så har vi flislagt hele rommet, både gulv og vegger, så det blir enkelt å innrede. I går var det en kamerat av mannen min her og hjalp oss med å henge opp hyller på veggene der vi ønsket det. På den ene kortveggen har vi laget innsatser til maskinene så vi slipper å bøye oss! Luksus. På den ene langveggen har vi fått en lang benkeplate med en stor kum i, og så har jeg kjøpt trådkurver og bokser osv til å ha under der i dag. Det er også ekstra skapplass der til ting vi henger vekk om sommeren. Vi har ikke kjøpt dyre fliser osv, men alt er gjort av fagfolk og grunnarbeidet er skikkelig gjort. Sjekket ut kaffemaskiner, men de var forferdelig dyre!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Ja jeg har også lyst på fliser i mitt vaskerom (som jeg nok får meg en gang i framtiden hehe). Men har allerede planlagt det gansge så bra hvordan det skal se ut/være/inneholde. Jeg skal ha vaskemaskin underst og tørketrommel oppå den. Dette skal stå inntil en langvegg, på den ene siden skal det være plass til å tørke klær fra gulv til tak. Andre siden skal jeg ha benkeplate, der skal jeg kunne stryke klær, brette klær o.l. Under vil jeg ha kurver til skittentøyet. Over vil jeg ha skap. Andre veggen bli varmtvannsberederen. Og en utslagsvask.Over vasken skap eller hyller. Tredje veggen, Stort garderobeskap og masse masse knagger til å henge yttertøyet på. Skal også ha fliser over alt, og varme i gulvet. Så du kan tro jeg gleder meg:)))) Hørtes veldig lurt ut da med slike innsatser i veggen så dere slipper å bøye dere? Hvordan har dere klart det? Må ikke tørketrommelen stå fritt? Ha luft rundt seg? Hva slags vaskemaskin og tørketrommel har du kjøpt deg? Jeg har Miele vaskemaskin, der er jeg super fornøyd med. Har Bosh tørketrommel, den er jeg ikke fornøyd med.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Det høres herlig ut med stort vaskerom!! =) Jeg har for tiden vaskemaskin og tørketrommel på badet =( Og tørkestativet på gangen =( Men det går. Alt går! =) Jeg digger IKEA, de har alltid noe fint og er en billig butikk med mange fine, solide ting. Liker bare butikken bedre og bedre og er veldig glad for at det er gåavstand fra min far =) Herlig med fri også! Jeg har ikke begynt å jobbe mer enda etter at jeg flyttet for meg selv. Så jeg har ikke samme oppfatning som andre av en fridag. Men jeg er egentlig veldig glad for at jeg har fri fra barna også annen hver helg. Da har jeg mulighet til å ha sene kvelder og sove ut. Ingen mulighet til å ha vondt i hodet eller ta en hvil med barna rundt seg.
skorpionfruen Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Åhhh jeg vil også bo ved Ikea Hørtes deilig ut å få fikset vaskerommet, det er ett av rommene jeg gjerne skulle fått fikset her i huset. Kos deg med systematiseringen. Jeg skal rydde i klesskapet til datteren min og prøve å få laget et nytt skap i klesskapet. Har dobbelt hengeskap og enkel hylleskap. Jeg vil ha motsatt men det er noen gamle skap som er passe hjemmesnekret inne i veggen på rommet. Men jeg skal finne en løsning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå