Gå til innhold

Vann i kroppen... Noen som har råd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har fått vann i kroppen? Og finnes det evt noe vanndrivende en kan ta?

Merket siste uka at jeg har fått en del vann i kroppen og har hovne føtter. Ser veldig godt der strikken på sokkene har vært...skikkelig "innhulet"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mye vann, så får du "rensa" ut litt. Brett ned sokkene, og sitt med beina høyt så mye du kan. Vanndrivende skal du ikke ta, det er i såfall opp til en lege å avgjøre. Det er helt vanlig med litt ødemer/vann i kroppen under graviditet. Men dette blir fulgt opp av jordmor/lege. Hvis du ser på helsekortet ditt, så krysser de av for ødemer grad 0-3 . Ta det opp med legen/jordmor neste gang, og ta kontakt hvis det blir bekymringsverdig mye væske i kroppen din!

Eller kan du jo lese litt på nettet om ødemer ved graviditet!

Lykke til :)

Skrevet

Støttestrømper kan lette ubehaget i bena, men det fjerner jo ikke vannet fra kroppen da.

Hvis du ikke har gjort det allerede: Ta av deg ringene dine mens du kan! Legen min sa at det er ikke få ringer de har måtte klippe over på gravide som plutselig har fått vann i kropeen ;)

Skrevet

Ligg med beina høgt når du kan.

Og sitt med dei minst mulig i kryss.

Drikk masse vatn. Og ikkje gå med klær som strammer.

Eg bruker kun sokker som går til ankelen no.

Desse tinga har iallefall hjelpt meg.

Skrevet

Takk for rådene =)

Drikker mye vann nå og holder meg unna salt og føtene høyt opp,d har hjelpt ser jeg.. igår var jeg nesten ikke opphovna i føttene =)

Ringen er hengt i et kjede rundt halsen=) tok ikke sjansen på og ha den på fingeren lenger=)

Skrevet

Drikk vann!

Det er det beste rådet. Vannet fordriver saltet i kroppen. Jo mere salt mat du spiser, jo mere vann får du i kroppen, for salt binder vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...