Gå til innhold

Kyllingfilet - middagstips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryseren full av kyllingfilet, men vet ikke helt hva jeg skal lage....

Noen som har tips til gode, barnevennlige middager med kyllingfilet? Er sååå lei av alt jeg pleier å lage, så er veldig åpen for nye impulser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjærer det i småbiter, steker det og blander det sammens med litt pastaskruer og litt baconterninger. Unga elsker det!

Skrevet

Her i huset elsker vi wok! All verdens grønnsaker, men viktigst er babymais, det elsker de!

Skrevet

Mmmm, gode ideer! Skal prøves! Flere som har gode tips?

(jeg harryhandlet altfor mye kyllingfilet, så det blir ofte på menyen en stund fremover!)

Skrevet

- Bali kylling gryte..

- Tandoori Chicken, eller Chicken Curry..

- Kyllingsalat ;)

Skrevet

Denne er populær her i huset:

kyllingfilet

paprika

bacon

løk

sopp

pastaskruer

ost

bretagne kyllingsaus (bruker 2 poser)

Stek kyllingfilet, bacon og grønnsaker. Kok pastaskruer. Legg alt i en ildfast form og hell sausen over. Blandt lett. Strø over ost og stek i ovnen til osten er gylden.

Evt. kan man droppe pastaen og servere ris ved siden av. Veldig godt, og man kan variere med de grønnsakene man liker.

Kjempegodt med brød til.

:)

Skrevet

...man kan også bytte ut kyllingfileten med ferdiggrillet kylling. Veldig enkelt og veldig godt!

Skrevet

Skjær kyllingen i biter og brun den. Stek videre med champingjong, papirika og evt løk. Ha i en boks ( 400g?- samme str som knuste tomater etc - ikke sånn lien fra Blue dragon - bruk da evt 2 eller flere) med kokos melk og noen spiseskjeer med karri. Server med ris og salat. En hit her!

Også er jo den encilladas pakka fra Ole Elpaso eller Santa Maria veldig god!

Skrevet

Glemt å skrive du må ha i litt jevning og koke et par minutter

Skrevet

Renskjær filetene og skjær bort den lille "vingen" på siden. Skjær et hull i fileten på langs og fyll med et stykke spekeskinke. Fest med en cocktailpinne. Stekes litt i pannen og legges så i en form og stekes videre i ovnen på 200 grader.

Serveres med pasta, ris, potetbåter eller det man måtte ønske.

Passer best til voksne, så jeg pleier å steke kyllingfilet i biter/strimler til barna i stekepannen. Når de er ferdige, woker jeg grønnsaker, for eksempel gulrotstenger, sukkererter og paprika.

Skrevet

Vi har laget lasagn med kyllingfilet. Ungene elsker det. Kutter den fint opp, steker som man gjør med vanlig kjøttdeig. Bruker bare de pakkene med lasagn. Har gjerne endel hakket kvitløk i siden vi alle er glade i det. og har hvitløksbaguetter til.

Har banket en kyllingfilet flat. Lagt en klatt med smør i midten, så har man på grønnsaker som er kuttet opp. egentlig skal det være minimais og asparges men vi liker ikke asparges så vi bruker sukkerterter. pakk så kyllinfileten godt og hardt sammen. Så det ikke blir hull. Rull den så i egg som er sammenpisket og så i strøkavring. Legges på en plate med bakepair i ovnen. Stekes med 180-200 i ca 20min. Jeg husker aldri helt gradene, men man ser når de er ferdige også.

Har ris, brategn saus og litt grønnsaker.

Har man pakken den ordentlig inn så skal ikke smøret ha lekket ut når man steker den, så når man setter kniven i den så kan det sprute litt smør. Den sausen det blir av den er god nok saus som det er, men ikke alltid man får den til.

Skrevet

her er en stor favoritt hos oss: kyllingsandwich

Banker kyllingfileten så den blir ganske flat (1-2 cm) og deler dem på midten (så du har to ca like store stykker og ca like store som rundstykkene) blander dem i mel (MED KRYDDER), egg og så knust cornflakes før jeg steker dem på 180 grader i 30 min - steker også ciabatta (men alle rundstykker kan brukes) og har på salat, tomat og løk (og kyllingen selvfølgelig). Godt i seg selv, eller du kan servere med f.eks pommes frites

Skrevet

Fres noen fileeter med salt og pepper, legg de i en ildfast form.

Hell over fløte til det dekker fileetene. Stek dette en times tid på ca 200grader.

Server med ris og kokte gulrøtter... Skikkelig godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...