Gruffalo:-) Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Min lille tass er to år nå. Han ligger greit i sprinkelsengen ennå, men klatrer og detter over kanten fra tid til annen. Derfor har vi begynt å tenke på stor seng. Når begynte deres små å sove i stor seng? Og brukte dere lang tilvenningstid på dette?
Gjest mphs Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Eldste fikk stor seng da hun var 2,5 år og hennes nye lillesøster trengte sprinkelsengen. Vi hadde en seng uten sengehest så vi la en annen madrass under som hun datt på de få gangene hun datt ut av sengen. Til neste vil jeg kjøpe seng med sengehest.
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Hei. Vi flytta frøkna vår over i stor seng når hun var 22mnd. Dette har fungert helt greit, det blir jo litt mere inn og ut av senga ved leggetid og hun kommer inn til oss om natta når hun våkner av en drøm eller noe. Vi brukte ikke lang tilveningstid, hun sytes det var sååååå stas å hjelpe til med å skru sammen den nye senga og putte dyna og puta si oppi der med noen bamser osv
Zitro Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 2 år og 2 mnd ca. Bytta da pga vi skulle ha et barn til om 4 mnd, og ville bli ferdig med tilvenninga før hun skulle bli født. Gikk helt fint, ingen problemer med det hele tatt... Kjøpte juniorseng, med sengehest sånn at han ikke falt ut.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Snuppa begynte med stor seng når hun var litt over 2, fordi hun kom over sprinkelsenga hele tiden, å var redd hun skulle falle. Hun fikk da en halvhøy køyeseng:) hun skjønte ikke stort da vi kasta ut sprinkelsenga, å la seg på gulvet der den hadde stått hehe:D men Første natt la hun seg fint ned i storsenga...jeg var kjempenervøs for at hun skulle falle ned siden det er sånn høy seng med plass under! men det gikk bra fra dag 1! hun var stolt og vi trengte ikke noe tilvenning.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Han var ca. 2 år og 4 mnd. Prøvde allerede da han var 20 mnd. men han ville ikke. Da lillesøsteren hans ble født var han 2 år og 3 mnd og da tok vi bort den ene siden på sprinkelsengen hans slik at han kunne gå ut og inn selv (siden jeg hadde ks med lillesøster og ikke kunne bære han), så det ble en myk overgang. Han har gått ut av sengen ved leggetid 3 ganger (1 år siden han begynte med storseng), og det har vært gode grunner for det. Har ligget fint i sengen uten mas siden dag 1.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Min begynte å sove i stor seng når han var 2,5 år. Vi prøvde en gang rett før han ble to år også. Men da gikk det ikke.. Eller.. det gikk knall bra den første uka.. da gikk han ikke ut av juniorsenga en gang og sov hele nattan som vanlig.. men etter en uke begynte han.. sto opp hundre ganger.. og våkna han på natta så var det pån igjen.. så da bytta vi til sprinkelsenga igjen.. og da var det tilbake til normalen igjen. Når han var 2,5 år gikk det bra fra dag en. Står så og si aldri opp av senga si.
Linchen Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Pjokken begynte rundt 2årsdagen. Ikke fordi han klatret over kanten, men fordi han en kveld sa han ville ligge i den store senga (en vanlig seng som står på rommet hans). Siden har han ligget i den sengen. Det gikk veldig bra. Vi lot sprinkelsenga bli stående der en stund, slik at hvis han prøvde seg på å stikke ei tå utenfor den store senga, kunne vi bare spørre om han heller ville ligge i den lille senga. Det ville han jo ikke. Til og med om morgenene gikk han ikke ut av senga, men ropte på oss. "Mamma! Jeg er våka!" Han er ikke like "kuet" nå - er 2 år og snart 3 mnd. Hører tass tass tass over gulvet om kvelden - da er han å henter seg en ny bok, he hehe. Men det synes jeg bare er søtt:) Lykke til! Ps - hvis du ikke har sengegjerde på den store senga, kan du som oss sette et par krakker der, slik at han føler en stopp, slik at han ikke detter ut av senga .
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Lillemor fikk seg en innebygd seng da hun var 22 mnd. Gikk kjempefint og hun trives så godt
Gjest Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Han må ha vært litt mindre.. for han er jo 2 år og 7 mnd nå.. og har sovet i stor senga lenge.. tja.. si han var 2 år og 3 mnd Vi fikk lånt en sprinkelseng til lillemor den korte tiden vi trengte to stk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå