Gå til innhold

Maserier / rier om nettene, også stopp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dette ganske ofte nå, og er såpass vondt at jeg ikke får sove når det står på... Føler meg helt utslitt om dagen av dette... Flere som har det slik?? RÅd?? Fortsetter dette mye lenger har jeg ikke energi igjen til fødselen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt det sånn i natt. Men mest i drømme faktisk. Men vært oppe 3 ganger på do og hatt kraftige kynnere. Nå er det ingenting, bare litt stiv og støl i bekkenet og kroppen.

Skal bli godt når det er over:)

Skrevet

sånn har jeg det å!

Kommer til å med regelmessig,men de blir ikke værre,men er ille nok til at jeg ikke får sove. Jordmor sa siden jeg er andregansfødene at det var normalt og at jeg kangå sånn frem til termin:S

Så tvi,tvi!

Skrevet

Jeg også... Eneste rådet er å sove når man kan. Jeg legger meg iblant rett etter middag hvis Mannen er hjemme og kan ta ungene (jobber turnus) og sover til jeg våkner utpå natta, står opp noen timer og leser, spiser litt og vasker litt :) før jeg så legger meg. Men det blir litt slitsomt likevel, har ikke hatt det slik de to forrige gangene.

Skrevet

Slik har jeg det også - kjempe frustrerende!! Tror hver kveld at NÅ skjer det noe -men det tar seg liksom aldri opp. Legger meg derfor bare til for å sove igjen - selv om det ikke er så lett å slappe av innimellom "takene"

Er nå 1 dag på overtid og har hatt det sånn de siste par kveldene - slitsomt -.

Skrevet

jeg også!!

helt irriterende...i natt eks så begynte det 22:45 og varte helt til 05:30 på morgenen med fullt av smefter og greier....nå tenkte jeg da det var mulighet for en fødsel men neeeeeiiida! jaja..får vel være tolmodig ;)

jeg har 1 uke til termin. har hatt maserier ganske ofte. lurer på om slimproppen gikk for et par dager siden men vet ikke helt......

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det sånn et par netter også. Regelmessige tak som jeg kjente igjen som rier (er tredjegangs). Pga tidligere styrtfødsler turte jeg ikke vente så lenge med å ringe føden. Ble hentet i ambulanse og lå halvannet døgn på sykehuse mer rier hvert 6. minutt. Passe slitsomt. Kom til 4 cm åpning . Jeg fikk bricanyl og nozinan den ene natten -rett og slett for å få sove. Da ga alt seg. Helt stopp i rier, og fikk reise hjem vel vitende om at jeg hadde hatt en solid dose med maserier.

Slitsomt altså.

De var veldig koselige på føden og tilbød seg at jeg kunne få sove der flere netter med samme medisinering, bare for å være uthvilt til fødselen virklig startet på..

Kanskje du kunne ringt føden og spurt om hjelp til å få sove -i det minste en natt??

Bricanyl er en astmamedisin, men de bruker den til å stoppe kynnere/maserier. Nozinan er sovemedisin (å herreguuuuuuuud som jeg sov!! 24 timer i et strekk!! Tar den kun igjen hvis jeg absolutt må:-D

De så iallefall til meg at det var viktig å være uthvilt til fødsel, og hjalp meg mer enn gjerne med det.

Skrevet

håper tobarnsmamma får lest dette ja.

men det var flott du fikk hjelp, å må si sykehuset var veldig behjelpelige altså. :)

hørtes strevsomt ut det du opplevde. ha du lenge til termin du da

rosa76 ? jeg har om en uke. er sååå lei av alt "styret".

med første sønnen min var det så enkelt hehe...maserier klokka 13 og fødsel klokka 21...ingen forvarsel elelrs i svangerskapet den gang. var da også på overtid 5 dager..me ndenne gang...jaja..hun her i magen lager rabalder hehehehe

forresten dumt jeg ikke har bricanyl liggende for jeg hadde astma tidligere men ble kvitt det verste så går ikke på den typen medisin nå da. men blir det for ille igjen får jeg ringe jeg og tobarnsmamma til sykehuset....ja og de andre her som sliter.

håper det er bedre med dere nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...