Gå til innhold

Til dere som har bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere har gjort. Har dere blitt sykemeldt med en gang etter at dere kjente noe, eller?

Jeg har kjent det i noen uker. Først i den ene sida, og så stoppet det. Men nå er det tilbake i den andre sida. Jeg har jordmortime på mandag. Så jeg har tenkt å spørre hva jeg må gjøre.

Jeg jobber i en barnehage. Og det er masse man skal gjøre der. Har aldri vært syk. Har vært på jobb hver dag. Synes det er så kjedelig å være hjemme men jeg er nødt til å passe på kroppen min.

Og hva om jeg blir sykemeldt? da får jeg svangerskapspenger, ikke sant? Vet dere om det er det samme beløpet jeg får hver måned, eller er det mindre?

Tusen takk for hjelpa

Rosita 22+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg venter nr 2 og har hatt bekkenløsning i begge svangerskap. Ved forje svangerskap ventet jeg med å gå til behandling og da ble det så ille etterhvert at jeg ble sykemeldt. Jeg fikk da sykepenger. Den gang gikk jeg til fysioterapaut, det hjalp litt, men ikke mye.

Denne gangen har jeg vert tidlig ute og kontaktet lege så fort jeg kjente anntydning til bgekkenløsning. Jeg tok kontakt med akkupunktør allerede i uke 10 og går nå fast til henne. Dette synes jeg har lindret mye! Foreløbig er jeg ikke sykemeldt og tror jeg skal unngå det lenge enda. :-) Heldigvis.

Jeg er fulltidstudent og er deltidsansatt i butikk. Du har en jobb som krever litt mer. Gjerne løft og en del aktivitet. Jeg tror jeg ville snakket med legen min om dette, og at du evt kunne blit sykemeldt litt? Eller at du fikk med en bekreftelse på at du har bekkenløsning og at du trenger tilretteleggelse for dette på jobbben.

Mitt beste råd er å ikke ignorere plagene og kom i gang med behandling tidligest mulig! Jeg anbefaler akkupunktur veldig, men noen får også hjelp av fysioterapaut, kiropraktor eller f. eks bassengtrening.

Lykke til!

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage. Var allerede sykemeldt pga andre plager da jeg kjente bekkenløsningen. Ble etterhvert sykemeldt for bekkenet også. Går til fysio en gang i uka, men synes foreløpig ikke det hjelper særlig.

Hva spesifikt er det akupunktøren gjør? Setter nåler på et bestemt område? Noe mer?

Skrevet

e fikk bekkenplaga allerede i uke 6.... har vært til og fra sykemeldt i begynnelsen siden e har risikosvangerskap. men vart 50 % sjukemeldt av legen pga bekkenplaga. ikke lenge etterpå fikk e omplasering/tilrettelegging pga graviditet, og da svangerskapspenga. gikk noen ganger til fysioterapaut med spesialitet innen bekkenplaga, som ikke hjalp me i d hele tatt, bare vondt verre.

med tilrettelegginga jobba e til slutt bare 2 tima dagen 4 daga i uka å hadde ett rent helvete. va heilt hjelpeslaus uten hjelp av andre når e kom heim. klarte ikke komme me på do osv. da va d nokk til sjefen som skreiv at de ikke kunne tilrettelegge for me meir og sa fra til legen min og fikk me en gang 100% sjukemelding resten av svangerskape fra ca 5 mnd. litt før.

jobber i dagligvare butikk på gulv/lager til vanlig, med mye løft.

må noen ganger bruke krykker og bekkenbelte for å holde på plass(oftere/hele tida når e jobba), må på dårlige dager ha hjelp til å få på buksa.

Skrevet

Akkupunktøren som jeg går til sette nåler på ulike punkter. Hun setter nåler som både går på energi og som skal være kvalmedempende i tilegg til bekkenet. Hun setter ikke nåler i selve bekkenområdet, men i punkter på bena, i pannen og håndledd. Hun sier at hun vil så lenge som mulig unngå å sette i bekkenområdet, men hun kan gjøre det også. Jeg vet at hun også gjør andre ting enn å sette nåler, men det er ikke noe hun har gjort på meg.

Skrevet

vil anbefale på det sterkeste.. VANNTERAPI!!.. jeg føler jeg har fått tilbake livet etter jeg begynte der.. fra invalid av smerter.. til at jeg klarer faktisk å gå mer enn 100m hehe.. pluss bekkenøvelser som jeg fikk fra fysioen:) lykke til

Skrevet

Hei! Jeg er gravid i uke 23.

Jeg hadde først smerter på høyre side av bekkenet. Så var jeg helt i ro i 2 uker pga en operasjon (blindtarmbetennelse). Da forsvant smertene. Etter at jeg begynte å bevege meg igjen kom smertene på den andre siden.

I dag var jeg hos fysioterapaut. Hun så med en gang at bekkenet var låst på venstre side, bekkenlåsning. Dette var det som var lettest å gjøre noe med. Det høres ut som du har det samme! Jeg skal til kiropraktor i morgen. Håper hun kan knekke det på plass.

Jeg er sykemeldt 50%. Det er bra å holde kontakt med jobben, følge med på hva som skjer der og være litt oppdatert. De har jo også plikt til å tilrettelegge slik at vi kan fungere.

Jeg vet ikke hva som skjer om jeg blir 100% sykemeldt og må få svangerskapspenger. Er også usikker på om det er like bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...