Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Jeg får litt noia når jeg vet at hvermansen kan gå tilbake i innleggene mine og finne min identitet bak anonymknappen. Det er opp til modde og finne fornuftige mennesker til å moderere skriver nummer1. Modde har til nå ikke vist seg som det fornuftigste menneske så hvorfor skulle jeg ha tillit til det? Jeg ønsker for eksempel ikke at nummer 1 skal moderere, jeg har nemlig gitt damen pepper bak anonymknappen fordi jeg mener hun gjør en stor feil med å adoptere bort barnet sitt. Jeg gjorde det fordi MODDE garanterte meg anonymitet. Jeg er alikevel ikke av de som har skrevet om mannen min, vennene mine og jobben min nettopp i frykt for at systemet skal svikte en dag. (Det har skjedd før) Tanker går til de som skrev om kriminelle handlinger de har begått og om sexlivet sitt. Det skal vist bli mange til å moderere også, og da kan man jo spørre seg hva som er antallet før man ikke lenger kan snakke anonymitet i det hele tatt. Mitt forslag er at de bruker litt av reklamepengene de hover inn på disse sidene for å betale et par moderatorer som har taushetsplikt og kan få sparken om den ikke blir overholdt. Eventuellt rettsforfølges. Moderatorer vi vet hvem er.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Jeg skal love dere jeg hadde et lite ups moment da jeg fant ut at jeg kjente moderator Hannah personlig. Helt tilfeldig at jeg snublet over det, hun hadde moderert meg endel ganger også (var litt villere i begynnelsen) passet meg litt bedre etter at jeg skjønnte rekkevidden av at jeg omgav meg med mennesker bak nickene.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Hva? Dette visste jeg ikke noe om! Er det vanlige brukere som er blitt valgt til å moderere her inne? Merkelig, trodde bedriften var av en såpass størrelse at de hadde en ordentlig administrasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Nei, jeg vil egentlig ikke ha brukerstyrt moderering. Stoler dessverre ikke på noen her inne. Er på andre forumer hvor ting er veldig ryddig. Det er fordi de har brukt litt penger på det selvfølgelig. Hvis det allikevel blir aktuelt mener jeg at de brukerne som blir moderatorer bør godta visse retningslinjer og krav stilt til dem som en arbeidskontrakt. De bør forplikte seg til en rekke ting som fratar dem litt frihet i å kunne bruke forumet som en hvilken som helst annen bruker på godt og vondt. De skal passe på oss, ikke kunne utnytte fordelene det gir. Det bør også være enighet internt om hvordan og hva slags moderering forumet skal ha og hva de skal stå for. Jeg syns til nå at noe av modereringen her inne bærer preg av at de virrer "litt" rundt i mørket og ikke har klare regler for hva de godtar og ikke. Noe virker litt basert på hva moderator, eller den som fungerer som moderator, personlig mener. Det er feil og bør være et viktig punkt på agendaen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Jeg liker det ikke. Selv om de fleste sikkert forsøker å gjøre en OK jobb er det vel en grunn til at folk påtar seg noe sånt på frivillig basis. Så vidt jeg vet skal de ikke få betalt. Det som skjer er at noen brukere får stor makt til å fremme sine egne synspunkter og radere bort det og de moderatorene ikke liker. Hvis det blir noen som helst mulighet til å se forbi annonymknapp eller nick kommer det til å bli gjort. Folk er nyskjerrige. Ikke tror jeg at disse moderatorene kommer til å greie å holde det de lester for seg selv heller. Jeg liker det ikke. Kansje dette er det som skal til for at jeg skal slutte å bruke disse sidene. Det er morsomt, men det tar jo en del tid. Sån sett er det kansje OK.
Gjest ->>- Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Det er alt for mange idioter på disse sidene til at sannsynligheten for å finne en bunch ålreite moderatorer er stor, dermed motstander. Men de moderatorene de ansetter er jo stort sett også idioter, så da er vi like langt. =) Moderatorer vet slett ikke hvem vi er med mindre "vi" er teite og oppgir det.
Webmaster Espen K. Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Hei, hyggelig at dere bryr dere. Det blir ikke sånn at hvem som helst blir moderatorer og går bananas i forumet. Brukermoderatorene og jeg kommer til å diskutere tvilstilfeller og det blir oppfølging fra meg. Hvis du er brukermoderator og aktiv i forumet så bør/skal du ikke moderere i egne tråder, men tipse en av de andre moderatorene.
Turid Laila Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Og hvordan blir man moderator? Det har jeg spurt om tidligere, men da var det ikke snakk om at noen av brukerne skulle moderere!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Må også si at jeg liker heller ikke dette, av mange grunner.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Enig. Så mange som blir outet her inne er det neppe noen god ide. Det er jo heller ikke noe særlig at vanlige brukere skal se hvem som er anonym.. Det kunne kanskje vært sånn at vanlige brukere kunne moderere men ikke se hvem som var bak anonymknappen? Sånn er det på mange phpbaserte forum.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Det er litt synd ja, men jeg tror ikke så mange lengre er villige til å registrere seg her med ekte navn og den slags. Synd for firmaet, that is, for verdien av "kundene" må jo nesten synke når halvparten heter snurresprett og bor i hundremeterskogen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Jeg fatter bare ikke at det ikke kan ansettes noen moderatorer med lønn som kan ta ansvar for disse sidene og at eventuelle brukere som også er moderatorer a) ikke får skrive egene innlegg under noen nick og ikke skal få se hvem som er bak anonymknappen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 Koselig å se deg på tråden og generellt i forumet, Espen. Jeg syntes nå det er litt underlig at en mann blir satt til å moderere en gruppe kvinner (lukter litt svovel av slikt), men jeg liker deg så jeg skal la nåde gå før rett.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 Da gleder det vek kanskje HI at Number1 valgte å beholde gutten sin?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 Det gleder HI uendelig mye og HI håper og tror at nummer1 kommer til å bli en god mamma om hun får litt hjelp til å sortere følelsene sine. HI syntes forresten ikke det var så overraskende at nummer1 valgte å beholde.
3 er nok! Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 har number1 fortalt det selv her inne? om ikke synes jeg det er dårlig gjort å informere alle om hennes buisness her inne...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #17 Skrevet 2. september 2009 Nummer1 har i allefall fortalt at hun skal adoptere bort, så da syntes jeg en kontramelding bør komme frem også. Regner med at nummer1 var den anonyme over her. Eller kanskje det var nummer2?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #18 Skrevet 2. september 2009 Til informasjon så fortalte hun det selv i forbindelse med fødselshitorien sin på 3. tri, så du kan ta og roe ned en del hakk, surfisk!
Lea Laus Skrevet 2. september 2009 #19 Skrevet 2. september 2009 stemmer imot:) kanskje vi skal lage en avstemming? hadde vært morsomt å se utfallet!
3 er nok! Skrevet 2. september 2009 #20 Skrevet 2. september 2009 oj da! hvem er surfisk her? Er ganske rolig også, men ble litt lei meg av den kommentaren. Jeg bare lurte jeg, for jeg har ikke sett noe til number1 her på lenge. Ikke meningen å fornærme noen eller anklage noen for å utlevere henne eller fare med usannheter.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #21 Skrevet 2. september 2009 En avstemmning hadde vært vel og bra, men jeg tviler på at hjemmet mortensen vil avse noe mere penger til å moderere en de allerede har gjort og det rekker jo ikke engang til en vikar, langt mindre 2-3 fulltid stillinger for moderatorer. Når man ser reklamen som flasher på sidene kan man jo spørre seg om disse sidene kun er en melkeku for hjemmet mortensen. Eventuellt også kilden de trenger for å lage www.klikk.no som later til å basere seg på anonyme meninger fra bim, dib og bam. Det var opprørende å høre at ANSVARLIG redaktør for hjemmet mortensen ikke hadde hørt om dib (forkortelsen lærer man seg etter å ha tittet innom forumet i ca 10 minutter). I mellomtiden bør vi forbrede oss på at nickene våre kan komme frem under anonymknappen. Sørg derfor for at profilene og nickene blir nøytrale.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #22 Skrevet 2. september 2009 er det noen som har linken til number1`s fødselshistorie? Jeg kan ikke finne den jeg
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #23 Skrevet 3. september 2009 Det var faktisk fantastisk å se at barnet til nummer 1 får beholde mamman sin.
Gjest sug lut Skrevet 3. september 2009 #24 Skrevet 3. september 2009 Det er bare å slette kontoen og lage seg ny m falsk info.
admin1 Skrevet 3. september 2009 #25 Skrevet 3. september 2009 Jeg er ikke moderator. Men plutselig kan jeg moderere, gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå