Gå til innhold

Dessert????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger forslag til hva vi kan ha til dessert, men den kan ikke være så himla avansert da vi skal lage den fredagskveld, får ikke lokalet før kl 16, ingen andre kjøkken tilgjengelig som der er plass til å gjøre noe sånt. (er godt vant med matlaging)

Forret : blomkålsuppe

hovedrett : reinsdyrsteik

dessert : ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Riskrem og Rød saus - legg hjerte melke sjokolade på toppen ;- )

*Karamel pudding og piske krem

* Ferdig sjokolade pudding med hjerte melke sjokolade på topp sammen med piste krem

* Vanilje is med mose rød bær sause på topp - forme gjerne sause i hjerte form og legg sitron blad til pynt ;P

Håpe dette gir noe idea og hjelpe

Skrevet

Jeg var i bryllup der de serverte en nyyydelig brownie med fruktbiter og nøtter (skikkelig konfektkake) i firkantede stykker (fra langpanne! men det skulle man ikke trodd da det ble servert), med god vaniljeis (royal fra diplomis er kjempegod) og en bærcoulis (får det til å se eksklusivt ut og er lett å lage). Jeg syntes det var en super ide, og koste meg virkelig med den desserten...

Skrevet

Reinsdyrstek kan jo fort være litt tungt for magen og da kan det være godt med en fruktdessert. Hjemmelaget fruktcoctail er jo godt eller bare forskjellige typer frukt skåret i skiver med en sjokloladesaus

Hvis man har mulighet til det så kan man ha kanelmarinerte epler som varmes i ovnen og is ved siden av

Skrevet

Denne tråden er egentlig ikke så bra å følge med på når man er høygravid og godtersyk.... ;) Mange deilige alternativer her. Glad jeg ikke har sjokolade i huset ellers hadde den forsvunnet på et blunk..

Skrevet

vi skal ha lune skogsbær med vanilje is til dessert vi...

vår meny er slik :

forrett: blomkålsuppe

hovedrett: kalkun, med waldorfsalat og div annet godt

dessert: lune skogsbær med vanilje is

Skrevet

VI skal ha vaniljeis med varme bjørnebær på ;D det syns jeg er rågodt :)

Menyen vår er rekecocktail, kalvesteik, og is med bær :)

Skrevet

dronning maud!! verdens beste festdessert!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hos oss blir menyen slik:

Forrett: Spekeskinke og melon

Hovedrett: Elgstek med poteter og grønnsaker

Dessert: Sjokolademousse (serveres i vinglass) Dette kan lages dagen før..

Skrevet

Panna cotta både enkelt og kjempegodt;)

Skrevet

oj, det hørtes stress ut. så flinke dere er som lager det selv :)

Det letteste er jo is med varme bjørnebær :) godt og enkelt, som det også serveres mye i bryllup på hotel.

Ellers er det godt med karamellpudding :)

Lykke til :)

Skrevet

Tror ikke det blir så mye stress, dronning maud kommer vi trolig til å ha, men den kan vi lage en stund i forveien å fryse den ned. i tillegg så kommer vi trolig til å ha gele/sjokoladepudding til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...