Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 jeg har en sønn som er 3 mnd og veier ca 7500 g. han er 65 cm. stor og god gutt. han får mme og drikker nå 990 ml i døgnet så han kan ikke få mer mme men han drikker flaska tom og vil egentlig ha mer. prøver og tilby vann etterpå men d kommer som regel ut igjen,, noen som har noen tips? kan ikke spør hs. hun er gal. mente jeg skulle sulte datteren min når hun var 2 år pga at hun spiste bare ett pålegg på skiven i perioder. han har også begynt og bæsje mer. tidligere har han hatt 1 bæsje bleie i døgnet. nå er d ca 3 i døgnet.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Går det ikke å begynne med velling eller grøt da? Noe må han jo få, og mer enn 1 l mme i døgnet er vel ikke bra for nyrene.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 har en venninne som hadde stor guttebass også de begynte med grøt da han var 3,5 md siden han var en liten slukhals.
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 jeg har også tenkt på og begynne med grøt men er redd for og ødelegge tarmene hans. hvertfall d helsesøster har sagt kan skje.. men har jo hørt om flere som begynte med grøt når de var 3 mnd..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Jeg begynte å gi "grøt" da hun var 3 mnd rett og slett pga hun slukte en hel flaske og bare gråt fordi hun ville ha mer. Jeg ga henne maisgrøt hver kveld og hver morgen. Men hvis du kjøper sviskemos og gir det på kvelden noen teskjeer så blir ikke grøten så hard for magen. Funket kjempebra her, hun ble som ei ny jente. Nå er hun 5 mnd og får grøt om morgenen og kvelden pluss et middagsmåltid om dagen som er potet og gulrot. Men jeg blander ikke grøten så tykk som den skal være. Bare å bland grøten tynn når han er 3 mnd.. Utrolig glad for at jeg begynte tidlig for da ble hun vant til skjeer også. Var egentlig velling med skje det ble siden jeg blandet "grøten" så tynn.
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 tror jeg skal begynne med grøt og se hvordan d går. tusen takk for svar alle sammen.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Gi henne velling i begynnelsen, du kan også ta i litt maltekstrakt for litt annen smak, hjelper også for magen på de små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå