Gå til innhold

Når fastlegen henviser deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

til et annet sted. Hvor lang tid er det da normalt at det går før man får brev om når timen er. Hun sa jeg sikkert måtte vente et par uker før jeg fikk time, men nå har det gått mange mange uker, og jeg har ikke fått brev om tidspunkt for time engeang. Lurer på om hun kanskje har glemt å sende henvisningen. Lurer på om jeg burde ringe? Men vil ikke mase, så derfor lurte jeg på hvor lenge det er normalt å måtte vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å få en henvisning, men jeg bestiller timen selv. Går mye fortere, sier legen min. Hun kunne enten ringe og bestille time til meg. Så sende et brev om evt. time. Eller så skrev hun ut en henvisning, med tlf nr, så bestilte jeg time selv.

Jeg har susing i ørene, og fikk en henvisning til ørelege. Ringe selv og fikk time noen dager etter.

Skrevet

Det kommer an på hva slags sted det er... Er det til psykolog kan det ta så lang tid som 3 mnd, men er det til fysioterapaut tar det vel bare et par uker... kommer an på tilbud og forespørsel som så mangt her i livet...

Ville ringt til det stedet du har blitt henvist til og hørt om du har fått noen time jeg... :)

Skrevet

Jeg fikk ikke det alternativet. Fikk bare beskjed om at hun sendte et brev til sykehuset, så fikk jeg et brev i posten om time.

Skrevet

Det er gynekolog på sykehuset.

hi

Skrevet

Da bør du ringe avdelingn på sykehuset og høre. De fleste sykehus er notoriske på å rote bort henvisninger...

Når du ringer dem så skjer ett av to:

- "nei, vi har ikke fått noen henvisning...." ogda må du få legen til å sende en ny

eller

- " Ja, den ligger her, men vi har ikke satt deg opp enda..." Og da ber du om at de finner en time til deg nå som du har dem på tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...