SuperSusa Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 hei .. jeg lurer på en sak ang alkohol .. jeg har ikke noe behov for å drikke alkohol men samboern min er av den typen som MÅ ha noen øl innimellom.. hvor lenge er det vanlig å være totalt avholds fra alkohol mens baby`n er i hus? Jeg syns det ikke gjør noe at han tar seg en øl eller to til en kamp på tv`n feks, men noe utover det syns jeg ikke sømmer seg når man har en baby i hus.. er jeg hysterisk? hva er vanlig? håper noen kan svare meg.. =)
Maisie Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Hva synes han selv sømmer seg? Han skal jo være i stand til å ta vare på ungen sin, og da bør han jo være edru. Han kan jo ikke regne med at du skal være i beredskap hele tiden. Har ingen grense på hvor lenge man bør avstå fra alkohol, men så er verken jeg eller samboer noe glad i å drikke.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser poenget her. Jeg var totalt avhold i 1 år pga amming, syntes det ble så mye styr med pumping på nettene osv. Men om far tar noen øl, hvis han kan oppføre seg (så lenge ungen ikke sover rundt) dersom ungen våkner så ser jeg ikke helt problemet.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Jeg seriøst mener at 2-3 øl kan ikke skade om far tar seg under en fotballkamp eller en lørdagskveld... Er noe helt annet om han hadde drukket en 8-10 øl og drukket seg brisen/full hele tiden... Jeg lar min mann ta seg enn 2-3 øl under en fotballkamp og lørdagskveld om han vil... Da holder han seg hjemme med meg, isteden for og gå ut på fester... De få gangene han tar seg en fest, så tar han meg med :)
Tnica Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Nå har jeg ikke født ennå, men tror neppe at jeg kommer til å ha noen innvendinger mot at mannen tar et glass vin til maten eller noen øl i helgene. Hvis han derimot ønsket å drikke seg full, så får han heller dra på byen. Skulle vi ha venner på middag, kan jeg heller ikke se at det skulle være noe i veien for at de måtte drikke alkohol, såfremt de selvsagt ikke ble særlig beruset. Men tror neppe dette kommer til å bli et problem, de fleste drikker jo ikke spes mye med et lite barn i huset:) Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å være 100% avholds under hele perioden jeg ammer. Det går fint etter hvert og innimellom pumpe melk på forhånd slik at mor kan ta seg et glass vin:)
Expat Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Man bør vel forholde seg slik at man kan være med på legevakta uten at de ringer barnevernet... Dermed, alltid en "barnepasser" som er helt edru og en som ikke er pinlig...
Tnica Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Haha... det synes jeg var et herlig innlegg Expat, og forsåvidt helt riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå