Gjest Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Vet dere hva jenter? Jeg blir helt kvalm av fokuset det er på å kjøpe dyre klær til barn, som i enkelte tilfelle holder en halv sesong før det er for lite. Selvfølgelig skjønner jeg at foreldre ønsker å kjøpe de beste produktene til sine barn. Alt i forhold til hva lommeboken kan betale. Har lest igjennom utallige tråder om dresser, sko og støvler(og ikke bare her på DIB). Det pussige er hvor strålende fornøyd en mor er med ett produkt mens neste mor slakter det. Norge er ett langstrakt land med ulike værforhold. Barn er forskjellige. Er kanskje ikke rart folk er fornøyd med forskjellige produkter? Men her på DIB er det egne regler for hva som er bra. Og det virker som det bør koste. Det som er kjipt er når jeg hører om alenemødre, familier med dårlig råd, som føler de ikke strekker til-fordi de ikke har Reima tec+!!! Og av de jeg kjenner er det de som ikke har råd som føler på det. For de som har penger nok, men velger å prioritere anderledes har tross av ett valg. Hvis det gjør dagen din lysere og du har råd så værsågod kos deg med det. Men du trenger kanskje ikke fortelle andre at det er det eneste som duger? Ps ♥2små♥1rosa&1blå♥- Dette er ikke ment som drittslenging til deg, men innlegget ditt inspirerte meg.
erteposen + 4 Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Jeg er kanskje litt for hardhudet, og forstår ikke helt probemet med at en diskuterer pris og kvalitet på produkter for barn. Jeg har fått to barn på studielån, og økonomien var svært skral. Når en henger her er det som ellers i livet, en møter folk som har bedre råd og ikke minst prioriterer på en annen måte. Jeg er superfornøyd med å bruke troll dressen til nr 4 i rekken, som både er vinter/vårdress og kjøpt på salg som alt annet vi kjøper av sånt utstyr. Her i Bergen fungerer den, og med fire barn i familien oppdager jeg at pris og kvalitet på en del produkter virkelig samsvarer med hverandre. Om en ser litt forbi "misjoneringen" kan en heller fokusere på at forumet er en super ressurs til å få informasjon om produkt, regionale forskjeller, salg på produkt og ikke minst hva som er lurt å prioritere. Ikke bare negativt.
IngyThing & lykkeliten Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 er så enig!! og ikke minst Designerklær til unger. Hva f***!? Hva skal en jentunge på 1 år eller 3 med burberry klær til en liten formue!? Latterlig spørr du meg..Men hver sin lyst..Ser bare overhode ikke poenget. Og et eksempel på min erfaring: jeg fikk reima-dress til guttungen min til jul i fjor, funket kjempe bra den, men året etter gikk vi for en dress med uttagbart fòr til 249,- på europris, og den funket utmerket den også. Nesten bedre vil jeg si, siden man kunne ta ut teddy-fòret og selv putte på ungen ull eller annet etter vær og tempratur. Så alle snobber der ute, gå å ta dere et stev. Billig kan være vel så bra det også!-Det er iallefall ingen grunn til å rakke ned på folk som prioriterer (frivillig eller ufrivillig) pengene sine anderledes.
MintCondition Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Det er da heller ingen som "rakker ned" på folk som velger å ikke bruke en formue i klær på ungene sine?
Libido- Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Den som spørr får svar. Ellers sier jeg meg helt enig i erteposen. Jeg har kjøpt alle guttungens reimadresser brukt og solg til videre for 2/3 av det jeg har betalt. Så ikke kom her å si at det må være dyrt.
Zitro Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 For å vri på det da... hva skal en voksen dame på 30 med dyre designer klær da? Siden det er latterlig at et barn får det av foreldrene sine... da må det være like latterlig andre veien også. Selv har mine barn en del dyre designerklær, men da kun pen-klær. Barnehageklær brukes Cubus, H&M o.l. merker... Men hverken jeg eller barna mine er "snobber" fordet. vanlige mennesker, med greie jobber og lån i banken og hele pakka...
IngyThing & lykkeliten Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 jeg har aldri forstått meg på greia med designerklær i det heletatt, så jeg synes det er like latterlig om ei dame på 30 bruker 4000,- på en olabukse, men som jeg skrev "hver sin lyst" =)
Gjest Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Jeg aner ikke hvor mange tråder jeg har lest her inne med at i dag kjøpte jeg 10 shortser, 15 tshirts osv. Hvilken unge har behov for 15 kortbukser liksom? Men over til MÅ ha ting&tang.... jeg vet at jeg bare MÅ ha en OddMolly kjole jeg har forelsket meg i før året er over. Hvordan jeg skal betale for den er litt usikkert enda:)
gerd Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Det er himmelvid forskjell på kvalitetsklær utendørs som koster penger og burberrykjoler til småbabyer. Det kunne ikke falle meg inn å bruke mye penger på å lage statussymbol av barna mine ved å dolle de opp med dyre klesmerker. - men jeg bruker gjerne over 1000,- på at de skal ha det godt når de leker ute.
Gjest Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Det var dame med perspektiv på ting. Odd Molly er så vanvittig fristende.... Og det er da også et godt poeng at man sparer miljøet ved å kjøpe færre klær (og noen av dem kan da koste litt mer)
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 Jeg kjøpte min (vel, jentas) aller første Bergansjakke i går, og følte meg igrunn litt råflott! Men fant altså ut at det er bedre å kjøpe EN "dyr" jakke, fremfor å kjøpe mange billige ) Jeg vurderte å kjøpe Reima til ungene nå, fordi svigermor gir dem penger til bursdagen.. Forøvrig er jeg enig med gerd, heller dyre ytterplagg enn dyrt pentøy Men som med alt annet, har man lyst har man lov
Gjest Skrevet 1. september 2009 #12 Skrevet 1. september 2009 Ja det er viktig å prioritere uteklær. Og disse forumene er fine til å finne info, men for å bruke erteposens ord, kanskje kutte ned på misjoneringa? Jeg mener ikke det er galt å kjøpe en dyr vinterdress. Men det er heller ikke noe galt å kjøpe en rimelig en. Så lenge den holder barnet tørt og varmt! Det hjelper ikke nødvendigvis for en alenemor at hun kan selge dressen neste år hvis hun ikke har råd til selve kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå