Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Skal man gi 1åringen in like mye melk i et måltid som man har gitt erstatning? Altså, om jeg gir gutten min 260ml erstatning på et måltid, skal han ha 260ml kumelk? Blir det et måltid? Eller er det bare sidemåltid til en brødskive etc.? Gir alltis gutten min 260ml erstatning på kvelden før han skal sove, kan jeg bytte det ut med melk nå?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg tror ikke du skal gi han like mye melk som du gir erstatning. Du skal være litt forsiktig i begynelsen. Ikke gi han så mye. Kanskje litt i et lite glass ved side av brødskive. Har noe med allergi å gjøre. Hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg skulle presentere kumelk til sønnen min da han var 1 år.
Mor Løvehjerte Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Du kan gi ham kumelk nå, ja, siden han har fylt ett år. Det du derimot skal huske på, er å begrense den totale melkemengden til 5-6 dl i døgnet. Det er fordi mer melk enn det, kan oppta plass i magen, så han ikke orker så mye jernrik mat og derfor kan bli blodfattig. De 5-6 dl inkluderer også yoghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå