Gruffalo:-) Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Kan jeg da forbedre formen min en del på 20-25 dager? Det er snakk om en 30-40 situps, skikkelige! 20 armbøyninger, 20-25 ryggstrekk (ligge på bukk og løfte overkroppen opp og ned) samt orke å løpe 2-3 km på 10-15 minutter.. Hva tror dere? Hvordan bør jeg trene for å oppnå best resultater? Og hva kan jeg forvente av meg selv? Er i kurant form, går fint rask gange i 1-2 timer og klarer jo noen situps og armbøyninger, men litt fiskebolle i musklene har jeg nok!
Gruffalo:-) Skrevet 1. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 1. september 2009 Ingen som trener her og kn gi meg et par tips?
AneB Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Hvilket opptak skal du på? Dette kommer jo veldig an på hvilken utgangspunkt du har da, men hvis du er i litt over middels form i utgangspunktet bør det ikke være noe uoverkommelig. Ville ha trent bare på de øvelsene du må kunne og gjøre flest mulig repetisjoner av. Det øker fort om du gjør en innsats hver dag. Hvis du tar 2 armhevinger i dag, tror jeg ikke du kan forvente å ta 20 om 20 dager.
Glad_mor_85 Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Dett er vel ikke noe spennende svar, men all trening blir man jo bedre av . alt bedre enn ingenting Synes det høres bra ut jeg.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Fengselsskolen? Jeg ligger i hardtrening nå, snakka med noen av de veilderene på treningssenteret jeg og fikk gratis tips om hvilke øvelser som var mest effektive.
Lillepusen-78 Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Det er jo nesten umulig å si hvorvidt du vil klare å nå målet ditt på denne tiden, for det er selvsagt helt avhengig av din form/styrke pr i dag. Dersom du pr i dag har problemer med å klare de øvelsene du beskriver, så vil du nok ikke klare det selv med hard trening i 3 uker. Feks er strake armhevinger en veldig tung øvelse, som man ikke kan forvente SÅ rask utvikling på. Mellom harde treningsøkter kreves restitusjon/hvile, slik at kroppen kan hente seg inn og bli sterkere. Derfor er det ingen vits i å daglig i disse ukene, om du ikke er vant med å trene mye. Da vil ikke musklene dine få tid til å "repareres" mellom øktene. Når det gjelder hvor mye og hyppig du bør trene, så kommer jo også det an på hvor aktiv du er pr i dag. Det smarteste, sånn generelt sett, er jo å øke intensitet og mengde gradvis. Og GOD form og fysikk får man bare ved å trene jevnt og trutt over tid... Om du får til å trene en del, og merker at du blir litt sterkere, så kommer du jo inn i en positiv sirkel. Psyken spiller en stor rolle når det gjelder hvor mye man klarer å presse seg når man er sliten. Kanskje kan du løpe noen ganger pr uke (intervalltrening er effektivt for bedre kondisjon), og trene på styrkeøvelsene de andre dagene? Styrke etter litt oppvarming, feks en gåtur? Vanskelig å si siden jeg ikke kjenner deg, men daglig hardtrening ville jeg ikke kjørt på med. Du må nesten kjenne etter hvordan kroppen føles. Og spise godt og variert. Banan etter trening! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå