Gå til innhold

ang.spark/bevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette gjelder vel kanskje spesiellt de som har morkaken foran. Hvordan opplever dere spark/bevegelse nå?? Jeg er snart 29 uker på vei, de siste dagene føler jeg at jeg kjenner lite. jeg får lett kontakt om jeg vil, men det er så små vage bevegelser. Føler også at de er mer rulling en sparking. dere da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fölte at det plutselig ble en brå overgang fra mye til mindre, men fortsatt bra med liv - vanskeligere å få respons (ved dulting på magen, drikke/spise) Jeg tok kontakt med jm, og hun kalte meg inn på kontroll. Fant ut att snuppa bare hadde snudd ryggen ut, beina og armene mot ryggen min, fått hodet lengre ned i bekkenet mitt og lå med morkaken som ett stort teppe over seg. Dessuten hadde hun fått mindre plass i magen min. Fikk ikke til frasparkene ordentlig. Ikke like lett å föle bevegelse og spark som tidligere, nei :) Trur det var i uke 32 eller noe. Bevegelsene og spark, tok seg opp igjen når hun forandret stillig.

Snakk med jm/legen din du, ikke godt å lure!

Skrevet

Jeg har morkaken foran og begynner på uke 37 i morgen. Jeg merket også en forskjell rundt uke 30 da hun begynte å bli roligere i magen. Men dette har tatt seg opp igjen. Nå er hun rolig og aktiv om hverandre:) Men kjenner liv hver dag:)

Det har nok noe å gjøre med hvordan babyen ligger til enhver tid. Den rullingen du kjenner er nok babyen som snur seg:)

Skrevet

Hei, jeg har morkaken bak, men har blitt roligere i magen her også....men kjenner noe hver dag selv om det kan gå timer imellom...prøver og bevare roen men har det best når det er full gass..men regner med det blir mer "drag" over magen og ikke så kraftige spark lenger...er 34+0.

Skrevet

Jeg har også "små bevegelser" og rulling. Har hatt det hele tiden og kjente ikke noe før ca i uke 22. Men legen kjente ganske mye liv da hun kjente på magen min, så jeg tror jeg er litt "ufølsom" + at morkaka ligger fremme (sett på UL). Tipper også at knøttet sparker bakover mot ryggen, ja.

Så lenge det beveger seg og du får lett kontakt, tror jeg det er det viktigste.

Skrevet

jeg har morkaken foran, og merker fortsatt mye liv. er i uke 40 + 2 har termin idag! hun responderer best når jeg spiser, men er ikke mye plass der inne nå så blir jo ikke sparking. mer bevegelser høyt oppe og på sidene.

leste idag at man skal være obs hvis det ikke er noe bevegelse rundt termin pga nedsatt leverfunksjon hos fosteret, så jeg er veldig obs på dette nå. men merker fortsatt bevegelse akkurat som før selv om det er noe nedsatt,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...