Gå til innhold

Når synker magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31 uker og føler at babyen snart er helt oppe i puppene....:) Det er tungt å puste og verker i ribbeina. Hvor lenge er magen så høyt oppe før den synker igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt. Hos meg sank den i uke 36 :-)

Skrevet

magen min sank ikke nevneverdig... bar høyt hele svangerskapet... gikk å ventet på at den skulle synke, ble derfor veldig overrasket da vannet gikk ca 1 uke før termin - var liksom ikke forberedt, trodde magen skulle synke men men... tror dette er veldig individuelt... nå er tulla 3 uker og vi storkoser oss;)

lykke til;)

Skrevet

Det sies jo at livmora er på det høyeste når man er 35 uker ca, og etter det skal den synke. Men dette er jo ganske individuelt også.. Jeg er 36+2 i dag og har ikke merket så mye forskjell enda, men var en tur hos svigermor i dag og da sa hun at magen hadde sunket siden hun så meg sist(halvannen uke siden).. :-)

Skrevet

Hmmm trodde magen sank når hodet festa seg, jeg... Dvs for oss flergangsfødende, ikke før helt på slutten. Men ta det med en klype salt, maaane år siden forrige graviditet. Dessuten har jeg jo blitt så gammel i mellomtiden, så jeg kan ha glemt hvordan det var :)

Skrevet

Jeg er 2.gangs og her festet hodet seg mye tidligere denne gangen enn første gang. Termin om 2 dager, men hodet har vært festet antageligvis i 3-4 uker allerede. Magen sank også mye tidligere denne gangen, så det tror jeg varierer fra svangerskap til svangerskap og person til person. :)

Skrevet

På "fra uke til uke" står det at livmoren er på sitt høyeste i uke 35. Jeg er snart i uke 37, og magen er mye lavere nå enn for et par uker siden, så hos meg stemmer det. Deilig å kunne trekke pusten litt lettere igjen :)

Skrevet

Jeg er i uke 39 nå og her har jeg fortsatt baby oppunder puppa kjennes det ut som, kjempe andpusten og det er fryktelig ubehagelig!

Noen dager ligger han lengre ned og andre dager er han helt oppunder igjen, men trives godt oppi der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...