Gå til innhold

Rehabpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanskelig å få?

Lang behandlingstid?

Håper noen vet....sliter veldig økonomisk nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandlingstiden kan variere fra kontor til kontor og om alle attester kommer til saksbehandleren på Nav innen rimelig tid.

Du må sjekke om du kommer under kriterier for å få rehabpenger dette kan du sjekke på nav.no eller ringe nav. Så vet du hvor vannskelig det er å få.

Skrevet

Hvor lenge har du vært sykmeldt?

Om du er sykmeldt og det nærmer seg et år og du har utsikter til å bli bedre med behandling eller litt tid er min erfaring at det ikke er vanskelig å få.

Må dessverre også si at om du sliter nå på sykepenger så blir det verre med rehab.penger, de er bare ca 67% av lønn.

Skrevet

jeg var sykmeldt 1 år å søkte da videre på rehab (80%) da jeg ville prøve meg litt ut i jobb..

skrev en veldig detaljert å grei søknad + dokumentasjon fra lege å div behandlingssteder.

fikk svar uken etter, å 14 dager etter det var det innvilget.:)

du får ikke rehab bare pga økonomiske problemer da (men regner med du vet det?:)

Skrevet

Hvis alle legeattester og søknader er riktig utfylt og du oppfyller alle krav ved rehab.penger så går det greit.

Her tok behandlingstid ca. 9 uker, fikk etterbetalt da.

Skrevet

Jeg søkte i mai, saken skulle vært ferdigbehandlet nå, men er desverre ikke det. Det kommer jo veldig ann på hvilket kontor du tilhører da, mitt NAV kontor klarer ikke holde noen tidsfrister... Men er det ikke også sånn at man må ha forsøkt attføring før man kan søke om rehabilitering? Du må jo hvertfall ha utsikter til bedring gjennom behandling (altså rehabilitering) for å få det innvilget. I mitt tilfelle er det fysipterapi, varmtvannsbasseng og psykolog

Skrevet

HI her.

Har bare vært altfor treg med å søke, så sykepengene mine opphørte for noen måneder siden. Vært sykemeldt ett år.

Håper fremdeles at jeg kan få rehab penger selvom jeg ikke søkte mens jeg gikk på sykepenger?

Trodde nemlig at jeg var på bedringens vei, noe jeg absolutt ikke er :(

Takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...