Gå til innhold

3 mnd og vond hals/forkjølet - hvordan er anbefalingene mht paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har vært så urolig i dag, har ikke villet sove i hele dag. Han har en del snott i nesen og det virker som om han har vondt i halsen- hvis ikke han er hes fordi han har grått så mye da...

Han har spist like mye som han pleier, men har gulpet en god del.

Jeg er veldig skeptisk til bruk av paracet, men tenker at det kan være godt for ham å få litt "ro" fra smertene i halsen slik at han får sove. Er litt fristet, ene og alene for hans del, til å gi ham paracet-- men ønsker jo egentlig ikke å gjøre det likevel.

Det virker ikke som om han har feber, i så fall er det nok ikke mye.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Vet at det ikke hjelper i den forstand at den vil hele halsen- men den vil jo ha smertelindrende effekt vil jeg tro, det har den i hvert fall på meg.

Skrevet

Jeg tror ikke paracet vil ha noen særlig god effekt på han, og en skal vel være svært forsiktig med paracetamol med så små. I alle fall ble en advart mot det for en stund tilbake. Har han smerter i halsen, altså noe mer enn forkjølelse som i seg selv ikke gir smerter, så hadde jeg heller tatt kontakt med legevakten siden han er så liten. De blir jo veldig hese av skriking når de er så små. Ta uansett feberen på gutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...