Gå til innhold

F*** Dette er vanskelig......TRENGER RÅD! (laangt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skit. Må være anonym, angår jobben...men kan noen legge ut på skravle? Please??

Skal prøve å være kort - men blir nok vanskelig..

Bor på et lite sted i vest. I vår (mars) flyttet en middelaldrende polsk mann hit. Han har med seg sin datter på 6 år, og han får seg jobb her som lagerarbeider. Greit nok. Han snakker endel norsk - har bodd sporadisk i Norge tidligere. Datteren kan ingen norsk. Hun begynner i bhg i vår, og lærer språket etterhvert.

Far starter TIDLIG på jobb - gjerne før kl. 7. Hun er alene frem til bhg åpner, og går så dit. Av og til passes hun av ei hyggelig jente herifra bygda. Styrer i bhg tar opp saken med far - om at datteren er mye alene. Far sier at dette er normalt i Polen, men at han skal forsøke å få endret arbeidstid. Noe han delvis klarer

Datteren er nå begynt på skolen, men er fremdeles myye alene hjemme..

Så har denne lille familien nå anskaffet seg etterhvert tre gærne, små terriere. Greit nok det også. Men disse stikker ofte av - gjerne når lille Theresa skal til skolen. Dermed ender disse gærne hundene i skolegården, hvor de skremmer små elever..

Idag slapp de ut igjen. Jeg hjalp den litt småfortvilte jenta med å fange dem, sjekket at bilen deres var borte (at faren er på jobb, altså) og følger hundene og jenta hjem. Vel inne i huset, bøyer jeg meg ned og klapper en av de gneldrende hundene. Så hører jeg noen høylydte "sssshh!" inne i huset (altså noen som hysjer på hundene som gjør villt.

Jeg ble kald med det samme - skjønte ikke hvem som befant seg inne. Men tenkte at det kanskje likevel var far som var hjemme, men som ikke ville gjøre seg til kjenne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret på dette er "Gule Sider" og "Bekymringsmelding til Barnevernet".

Stakkars barn!!!

Skrevet

Trenger du noen synske for å se hvem som hysjet?

Ellers er bekymringsmelding en ting du kan vurdere.

Skrevet

Fortsettelse.......

Inne i huset var det skittent - ikke så rart med tre gærne hunder løs..

Jeg sa hadet til jenta og gikk..

Etter fem minutter var en av hundene løs igjen. Jeg gjorde det samme- fulgte denne hjem. I døra var en ukjent mann. Aner ikke hvem det er... Men han var ikke noe vennlig, ingen øyekontakt, blikk eller noe.. Ikke sikkert kunne kan norsk engang.. Han gav meg en ekkel magefølelse.. :((

I sommer har det vært utenlandske biler der, menge og av ulik nasjonalitet. Og mange menn i ulik alder rundt huset. Dessuten er det observert mennesker snokende rundt her, noe som er svææært uvanlig her rundt. (Bor som sagt på et lite sted..)

Synes mye som ikke stemmer her... :((

Skrevet

Hvorfor sa du ikke: hallo? er det noen her?

Skrevet

Det kan ha vært en tante\søster\mor\bestemor\kjæreste som var på besøk da.. Kanskje han har noen til å passe datteren, første som slo meg var at det er mora til mannen som er litt gretten og dårlig til bens.

Skrevet

Hvor er moren? har du pratet med faren?

Jeg hadde nok ringt til barnevernet og forhørt meg litt...

Skrevet

URK!! Setter sammen til en fullstendig versjon..... (Se annen tråd, da)

Skrevet

Du kan jo sende en bekymringsmelding.. da har jo du gjort det du kan.

Jeg tenkte på at den som hysjet kanskje er en som oppholder seg ulovelig?? Siden du sier at faren begynner tidlig på jobb og at det likevel var en annen der som ingen vet om??

Vet ikke om hvordan det er med dem fra polen jeg om de kommer lett inn i landet eller om det er noen som føler behov for å komme i skjul?

Det kan jo hvertfall forklare hvordan han med letthet kan si at det er vanlig i polen at små barn er alene hjemme. Han trenger jo ikke bekymre seg over det fordi han vet at hun blir passet på hjemme!

Skrevet

Eller så er dette et av de fantastiske tulle innleggene som dukker opp hver dag på omentrent samme tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...