Trønderbærta Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hvor kan jeg kjøpe rideutstyr til barn som ikke er så fryktelig dyrt? Trenger da sikkerhetsvest, ridehjelm, ridebukse og sko til jente 7 år. Er det noe mer en trenger?
Zitro Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Sikker på at du vil invistere i alt dette hvis det er første gang hun skal ri nå? Hvis det er rideskole, så lånes ofte hjelmer og vester ut der... Hest er en veldig kostbar hobby, så du bør være ganske sikker på at hun vil fortsette med det liksom.... Titt på horze.no for priser på utstyr. Dem er helt greie på pris.
Trønderbærta Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Er hos pappaen min hun skal ri, så vi betaler ikke noe for selve ridningen eller noe, drar dit når vi vil, å bruker den hesten som passer oss (heldigvis). Har hjelm der da, men ønsker at hun skal ha eget om hun vil holde på med hester, jeg var ei skikkelig heste jente når jeg var yngre, og ser at hun har tendensen hun også, hun har holdt på litt tidligere (sammen med x-en til pappan hennes), og da var det populært Men skal se det an litt da Skal titte litt på den siden
Zitro Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Hest er best... he, he... har hest selv :-) men har du hjelm, sikkerhetsvest, og noen gode sko med litt hel så kommer du langt :-) Sikkerhetsutstyr først, så kan man heller supplere med litt fine ridebukser o.l. etterhvert hvis interesse vedvarer :-)
Trønderbærta Skrevet 1. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2009 Har en hjelm liggende i stallen, men ikke vest eller sko, hun har brukt støvler, men de er ikke så gode å ri med!
Zitro Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Støvler er ikke godt nei, du må ha hel på dem pga ellers kan hun få hele foten igjennom stigbøylen og det kan fort bli en farlig situasjon hvis hesten slår seg litt vrang... Og sikkehetsvest er sinsykt dyrt for en god en... må regne med 1500,- for det. Sko får du fint for 300,- og oppover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå