Gå til innhold

huff.. sliten altså...


Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg kjempe lei..

lille tulla mi bruker fra 30 min til 2 timer på å sovne om kvelden.. og da må jeg sitte ved sengen hennes hele tiden... jeg har prøvd allt føler jeg, lagt henne tideligere, senere, oppned metode, ++++ hun blir hysterisk hvis jeg går ut av rommet..

bare tuller, tøyser, sutrer og skaper seg... HVA kan jeg prøve nå?

kansje jeg bare burde bite meg i det?

 

men men.. et lite syte innlegg fra meg i håp om at noen har noen tips og komme med....:)

 

hun er forresten 10 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med det samme. Men så fort jeg kom inn på rommet og tok henne opp så var hun kjempefornøyd! Tilslutt så kom svigerinnen min og ba meg sette meg ned og la henne gråte ferdig (bor i samme hus). Og det er jeg glad jeg gjorde! Det var kun trass, og jeg hysjet på henne innimellom gjennom døren slik at hun skulle høre jeg var der, og tilslutt sovnet hun. Tok 2 kvelder. Nå legger jeg henne ned i sengen, sier natta og går ut av døra. Hun legger seg ned og jeg hører ikke en lyd, annet enn litt prat og synging før hun sovner.

 

Er ikke alle barn det funker på, så det kan være greit å prøve litt forskjellige ting. Kan være hun er mørkeredd, redd for at du forsvinner når du går ut av døra, etc.. Hun er jo i den verste seperasjonsangst-perioden sin.

Skrevet

takk for svar:)

ja hun er i seperasjonsfasen, men har liksom vært sånn i maaange måneder..

men sitter du utenfor døren da eller? huff.. er så forferdelig å høre henne gråte... hadde egentlig ikke lyst å ty til en slik metode...

Skrevet

Når mini har vært sånn, så har det stort sett hver gang vært fordi han har sovet for mye eller for sent på dagen, så det eneste som har hjulpet her (og vi har prøvd det aller meste bortsett fra ferber), er når vi har begrenset dagsøvnen evt passet på at han ikke har sovet for sent.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det. Er ikke morro å høre hun gråte, men for meg var det den eneste metoden som funket. Og når hun først forsto at det ikke nyttet å gråte, la hun seg bare ned og hun sov mye bedre på natten også. Men jeg synes absolutt ikke du skal bruke den metoden hvis du ikke føler det er måten å gjøre det på. Det finnes bøker om søvnrutiner, også kan du jo be om råd på helsestasjonen:) Finnes så og si alltid en alternativ metode!

Skrevet

jeg har prøvd det også, funket ikke... :(

 

noen andre som har tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...