Gå til innhold

Dere som har skrevet bachelor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fant dere ut hva dere skulle skrive om? Jeg har virkelig ikke peiling! Trodde vi skulle få litt informasjon om oppgaveskrivingen dette semesteret, men i dag på første forelesning sa han at vi må finne ut hva vi skal skrive om, hvordan vi skal skrive det osv og levere 3 sider om 2 uker..kjenner panikken kommer snikende..vet jo ikke hvordan en bacheloroppgave ser ut en gang:(

Tar i mot alt av tips og triks med åpne armer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva studie tar du?

ta noe du synes er interressant, noe du vil vite mer om.

Skrevet

Hvilket studie tar du?

Det tipset jeg har fått og hørt er å velge et emne som er noe snevert, ikke favn over for mye på en gang. Det er også kanskje et pluss å velge et tema som det ikke er så mye skrevet om av andre, da blir ikke sammenligningsgrunnlag til sensorene det største.

Og det å gjennomføre en praktisk studie, eller en praktisk kartlegging er også positivt har jeg hørt.

Lykke til!

PS: Også må det være noe som engasjerer deg. Noe du VIL vite mer om!

Skrevet

Studerer økonomi..

Må tenke hardt på hva jeg vil skrive om, aner virkelig ikke..tror jeg må tenke på det imorgen for i dag er panikken for overdøvende:)

Takk for tips:) Tar imot flere om noen har også:)

Skrevet

Jeg fant en problemstilling innen det området i fagfeltet mitt jeg syntes var mest interessant. Så du må vel bare sette deg ned og finne ut hvilket emne, fag du liker best og har best karakterer i, og deretter finne et tema innen dette du vil finne ut mer om.

Så, om du studerer norsk og synes verb er spennende kan du f.eks skrive om bøyningen av svake verb i middelalderen og hvordan det har utviklet seg frem til i dag ;-)

Skrevet

Jeg var så heldig at jeg visste med en gang hva jeg ville skrive om. Det var en konkret hjertesak for meg. Etter hvert som jeg skrev ble problemstillingen og vinklingen finmeislet mer og mer. Tror det er lurt å skrive om noe man er genuint interessert i, da blir det mye mer gøy!

Skrevet

Ja, må vel finne noe som engasjerer meg. Er en anti-skole-person, er ikke egentlig flink i noen av fagene, C er det beste jeg har fått..og det var i valgfag;) Er skikkelig stressa, men har jo enda 2 uker på meg..får bare håpe jeg kommer på noe som virkelig interesserer meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...