Gå til innhold

Her kommer endelig fødselhistorien min (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 18. august klokken 00.15 så gikk vannet mitt. Jeg hadde sett på sex & singelliv, og skulle reise meg opp av sofaen. Plutselig så får jeg mageknip, og jeg kjenner det begynner å renne. Oioioi, tenkte jeg! Nå går vannet! iiiik!

Jeg tar å ringer til ABC klinikken, og får beskjed om å vente på at riene skal starte. Jeg går å legger meg og prøver å slappe av. Lettere sagt enn gjort!

Klokken 00.45 kommer den første ria, og de kommer med 10 minutters mellomrom. Jeg klarer ikke sitte stille når riene kommer, så jeg vandrer rundt. Mamma er nok litt nervøs og spent hun også, for hun driver å vanner plantene sine klokka 2 om natta. :P hihihi...

Når klokka nærmer seg halv 5 er det 5 minutter mellom riene, jeg ringer å sier at jeg kommer innover nå. Vil unngå rush trafikken også, for det tar litt tid å kjøre til sykehuset.

Klokken 05.05 ankommer jeg ABC klinikken, blir sjekka og har allerede 6 cm åpning! Fikk lov å komme oppi badekaret, og det hjalp veldig på smertene. Sovna nesten mellom riene.

Klokka 07.00 ble jeg sjekka igjen og hadde da 8 cm åpning, men etter dette så stoppet ting opp. Jeg begynte å blø ganske mye, og det likte ikke jordmor. Dessuten så var det en tapp som stengte for livmorhalsen.

Klokka 09.10 blir jeg sjekka igjen, fortsatt 8 cm åpning, og jeg blør fortsatt. Jeg har nå så store smerter at jeg vil over på vanlig føde for å få smertestillende. Dessuten vil jeg at de skal overvåke den lille, siden jeg blør.

Klokka 09.30 Jeg går over til Føde B, får lystgass som jeg blir helt tussete i hodet av, men det hjalp! Og saltvannspapler mot ryggsmertene. Det kommer og går flere leger som sjekker meg og den lille med ultralyd, og de finner ut at hodet han ligger litt skjevt og at bekkenet mitt er muligens for smalt. De sier at hvis han ikke er ute til halv 1, så blir det keisersnitt.

Klokka 11.30 begynner de å gjøre klart til fødsel. Jeg er kjempe sliten, og vil aller helst ha keisersnitt, men de vil prøve vanlig først. De setter sugekopp på hodet til lillegutt. ( det var jævlig vondt) og sier at de skal gi det 3 forsøk, hvis ikke så blir det keisersnitt. Jeg trykker og legen drar, men det skjer ingen ting. (føles ihvertfall sånn) De prøver både 1, 2 og 3 ganger. Og på den 4 gangen, så kommer lillgutt ut. Klokken er da 12.58.

Jeg er kjempe letta og glad! Tenker at det er lenge til neste gang jeg skal føde! hehe... Jeg måtte klippes, og ble sydd sammen igjen etterpå.

Lille Adrian veide 3004 gr og var 47 cm lang. Helt perfekt!! :) Og disse to ukene har gått kjempefort! Jeg stortrives som mamma!! :)

Da sier jeg takk for meg, og masse lykke til dere alle sammen! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med gutten

Skrevet

Jeg kan tenke meg at du opplevde dette som traumatisk! Fødsel er ikke alltid greit nei. Trøst deg med at fødsel nr. 2 kommer til å gå mye lettere, så ikke la dette skremme deg altfor mye fra å få flere barn. Selv om det kommer til å ta tid før du har "glemt" fødselen. Gratulerer så mye lillegutt!! Håper dere koser dere :)

Skrevet

Gratulerer så mye igjen - og godt det gikk bra med deg og den lille ..

Hvordan har formen din vært i det siste?

Jeg holdt selv på å ende opp med sugekopp sist fødsel, men kom heldigvis ut på neste pressrie så slapp unna, håper det ikke blir aktuelt denne gangen heller.

Jeg tenkte selv - ALDRI MER - forrige gang, men det er rart hva en etterhvert "glemmer" ... nå kan jeg knapt vente til jeg får de samme smertene igjen :)

Kos deg med lille prinsen din - håper vi holder følge på andre forum :)

Skrevet

Takk takk! :) Formen begynner sakte, men sikkert å komme seg. Hadde aldri trodd at det ville ta så lang tid å komme til hektene igjen. Bare jeg går litt, så blir jeg helt gele i beina og svimmel. Men det går bedre og bedre for hver dag som går! Merker nesten ikke noe til stingene lenger heller. :)

Ja, vi ses vel inne på din baby?? :)

Skrevet

Gratulere så mye:)

Fint at du deler historien din med oss:)

Kos deg masse videre:)

Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstått fødsel! Kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer !!!!

Skrevet

Takk takk! Det er helt fantastisk å bli mamma! :D

Skrevet

Gratulerer så masse=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...