Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Min samboer jobber tunus i utlandet (6 uker på og 3 uker av) nå har han bestemt seg for å jobbe dobbel tunus der nede (12 uker) slik at han kan være hjemme en god stund da ungen kommer. Meeen tingen er at for at han skal rekke 12 uker kommer han ikke hjem før den 7 november (natt til 8) og terminen (iflg siste ul) er 13 november. Hva hvis ungen bestemmer seg for å komme før?? Jeg har nå tre venninner som akkurat har fåt sine små sjarmtroll, og ALLE kom FØR termin (alle sammen var 1.gangsfødende). Jeg har alltid blitt fortalt at det er normalt å gå over tiden 1 gangen. Og at det er sjeldent at ungen kommer før tiden. Men nå når jeg ser alle andre få før tiden kan jeg ikke annet enn å begynne å kjenne panikken bre seg i kroppen.. Så har jeg litt panikk igjen for at jo mer jeg tenker på dette, jo mer sannynlig er det at den kommer før pga stress... Blir helt gåen av dette her.... :s Hehe, beklager utblåsingen her
Malin-mor Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Skjønner at du blir litt nervøs. Er jo synd hvis far går glipp av fødselen men tenk så fint for dere alle å få god tid sammen de første ukene etter fødselen.Kan jo være greit å alliere seg med en annen nær person som kan være med under fødselen dersom far ikke rekker hjem..... Krysser fingrene for at den lille venter til pappa kommer hjem...
Kongeørna Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Må bare kommentere... Det må være nydelig å ha pappan hjemme den første tiden! Hvis dere gjør det på den måten, lager du bare en back-up som du får med deg på fødsel om dette skulle skje før tiden. Jeg må si at der og da - under fødselen - driter jeg fullestendig i hvem som er der eller ikke, jeg forsvinner liksom inn i meg selv og det som skjer. Forrige gang hadde jeg forresten med både mannen min og mamma. Men samboeren din går jo virkelig glipp av en stor begivenhet hvis han ikke rekker fødselen, da! Håper dere finner ut av det. Lykke til!
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 1. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2009 Takk for det Joda, har fått min mor på besøk og hun har planer om å være her til etter fødtsel (pga en blodpropp for noen år siden ønsker ikke hun at jeg skal være alene så mye under graviditeten) så jeg får nok alliere meg med henne. Ikke at jeg tror det blir noe problem å få henne med på, hun gleder seg jo så stort til barnebarnet kommer (dette er hennes første). Vi håper på det beste, men det er som dere sier, det beste er jo at pappa får være mye hjemme sammen med oss før han må dra igjen, og dette er jo en kjempe fin mulighet. Selve fødtselen er jo ikke et MUST, men jeg har vel i alle våre år sammen (snart 9 år) tenkt på denne dagen som noe helt spesielt for oss begge, og jeg tror pappaen egentlig har veldig lyst å være med, men vi får ta det som det kommer
bpia Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Hei:) Typen min jobber også lengre perioder nå for å få være hjem sammen med oss en stund etter fødselen. Han skal komme hjem 11 nov og vi har termin 17 nov. Tenker også en del på om hva hvis han ikke rekker hjem...men har funnet ut at skal jeg fortsette slik så blir jeg nok gal lenge før november nærmer seg. Har alliert meg med min pappa som gjerne er med å tar imot sitt første barnebarn om typen min ikke skulle rekke det. Men selvfølgelig vil jeg helst at typen min skal få være med på denne store opplevelsen . Jeg kommer nok til å være ekstra forsiktig tror jeg di siste ukene før termin så ikke jeg risikerer å sette igang noe hehe. Men skjer det så skjer det jo, vi kan vel ikke gjøre så mye annet enn å vente å se når den lille bestemmer seg for å komme ut til oss:) Uansett blir det nok en kjempe opplevelse og veldig spennende:) Ønsker deg lykke til:)
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 1. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2009 Takk for det, og lykke til til dere også. Håper vi begge får ha med oss mannen på føden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå