Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Vi skulle i butikken for å kjøpe suppe.. Han sier ikke jobb, men han har funnet sitt eget ord for jobb. "Mamma, jeg dauvva idag"! Mao, på trøndersk betyr det "jeg døde idag". Hvor han har fått det ordet fra aner jeg ikke, men han har "dauvva" nesten hver eneste dag i 7-8mnd nå. ;o) Søsteren min snakket med Daniel og lurte på hvor pappa var. "Han dauv - kommer snart". ;o) Trenger ikke å si at hun fikk latteranfall av det når hun ikke visste at han brukte det ordet til jobb...
Gjest Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Her har snart 3åringen funnet et nytt ord i dag. Hun vil nemlig ha sjetpupp! Hun ELSKER sjetpupp! Mere sjetpupp! Nemlig, ketchup...
Kjærlighet <3 Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Hehehe :-) Moro hva disse små kan få seg til å si:-P Gutten vår på tre år fortalte meg at de voksne i bhg hadde ett pølserom.... Skjønnte ikke så mye til å begynne med, men etterhvert kom det frem at det var pauserom han mente :-D
CMH Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Denne leita jeg etter, skulle til å svare på denne igår men tastene svikta Min niese på 3,5 år har et spesielt ord for BUTIKKEN. Vi var på kjøpesenteret mens søsteren min sto i telebutikken og jeg og Linnea gikk rundt omkring på senteret. Så sier hun litt høyt; " Tante, jeg vil på lekepikken, NÅ" ! Folk rundt oss som går forbi smiler litt, hehe. Og jeg ble en smule flau. Kunne vel blitt misoppfattet av noen ja )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2009 Haha, fantastisk! Morro å se hvilke ord barn bruker altså, som vi voksne vet hva betyr.. Men, som de i god tro sier og ikke vet at uttalen er litt feil. ;o)
~Roskva~ Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Hihi, det er morsomt med sånt :-) Min lille jente på 20 mnd er fast bestemt på at hun skal ha "mus" hver morgen og hver dag når hun kommer hjem fra barnehagen. Det er vanskelig å si "juice", ja...
Mammapudding Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Hehe, moro med sånne talefeil ja:) Leah sier også pikken om butikken:)
ippemo får augustbaby Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Gutten min (3.5 år) springer inn på kjøkkenet og roper "Skite! Skite!", men han skal ikke skite, han vil ha skive...
Eucerin Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 minsnakker stadig om ørebro i banrehagen, hun sier det på så morsom måte også. lekte med ørebro.. Men etter å ha lest navnlisten fant jeg ut at det var Adrian Bo hehe.. Men angrer nesten på at jeg lærte henne det, hun var så søt når hun ropte ørebro
Fire småtroll Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Jenta mi på 2 år hadde også en fin en i sommer, da vi har sommerstengte barnehager i denne kommunen. Etter noen dager hjemme begynte hun spørre etter barnehagen og jeg fortalte at barnehagen er stengt.. Hun så på meg en stund, for dette ga tydeligvis ingen mening for henne. Etter en liten stund sier hun fornøyd "Barenhagen er egg!" I hele ferien gikk hun og sa at barnehagen er egg, fikk helt vondt av henne til slutt. Hun vet jo godt hva et egg er, hva trodde hun egentlig at hadde skjedd med barnehagen sin Storebror på 5 år sier forresten fremdeles frimerkeri istedenfor fyrverkeri.
Mamma til gutt 05 Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Her er han lille opptatt av at biler har " fisosrør" altså eksosrør :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå