Gå til innhold

Dere som har gått opp 15kg+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er kiloene? Er det bare vann og mage på dere? Hos meg begynner det å legge seg rundt på hele kroppen, og det er vel verre å bli kvitt etterpå? Huff, vil ikke legge mer på meg nå!! 36+0 og 20 kg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg mye frem til uke 29.....22kg!! Men nå de siste 5 ukene har jeg gått ned 1 kg igjen. Legen sa at det ofte var sånn at noen legger på seg mye i begynnelsen og andre mye på slutten.

Kiloene mine har lagt seg overhele, så når jeg sier til folk at jeg har lagt på meg 22 kg så er det ingen som tror det. De ser bare at magen har blitt større, men jeg merker jo selv at de ligger på rumpa og lårene spessiellt.

Skrevet

jeg har gått opp 23kg og har 9dager igjen til termin, har hatt et ganske rolig svangerskap, har ikke fått rørt så mye på meg pga bekkenløsning. her har det lagt seg MYE rundt rumpa og bena, men også på magen og ansiktet, blitt rund i kanta kan man si.. men er nok mye mage og litt vann også, førstegangs her, så er litt usikker, men merker at det ikke bare er mage og vann! har gått fra str 40 til 46 på 9mnd!

Kjipt men har skjønt at sånn er det bare for meg akkurat nå:) får heller trimme litt ekstra etter fødsel:)

Skrevet

I uke 37+5 idag, og forrige uke hadde jeg gått opp tilsammen 18 kilo, bare 2 kilo de stste to mnd, heldigvis. Var mye i begynnelsen her også så har det roet seg. Det er nok ikke bare mage og vann her heller, men satser på å ta opp igjen trening, gå lange turer og amme til den store gullmedaljen ;)

Skrevet

Jeg har gått opp 18 kg, og er i uke 35. Har ikke lagt på meg de siste 2-3 ukene. Jeg har en god del på magen, men merker at jeg er tykkere over det hele. Veide også 10-15 kg for mye før jeg ble gravid, så jeg er jo overvektig. Men tror av en eller annen grunn at kg skal renne av meg, jeg tror ikke det er masse fett, men mye vann og "lagre" som kroppen lager til ammingen.

Jeg klarte å stumpe røyken, og skal klare å gå ned i vekt også. Jeg har en jernvilje når jeg først virkelig har satt meg et mål. 10-15 kg var ikke så mye at jeg følte meg feit, siden jeg har tung benbygning. Men nå føler jeg meg feit og tung, så kg skal av! Gleder meg så til å kunne puste ordentlig, ha energi og til å trille lange turer i vakkert høstvær:0)

Målet er å gå ned alt jeg legger på meg i svangerskapet pluss 14 kg:-)

Da blir jeg smekker;) hehe

Skrevet

Jeg er i uke 34, og har gått opp 20 kg! Har lagt seg over det hele. Har litt vann, men ikke allverdens tror jeg. Det er som noen andre her sier, at det har fordelt seg jevnt over. Folk flest ser magen og "tror" ikke at det er så mange kilo som det er- ser vel ikke annet enn gigamagenmin. Jeg kjenner det godt selv, og syns jeg har mye å drasse på. Modern gikk opp 25kg og 28 kg med søstra mi og meg. Jeg skylder på "genene" (pluss is og karamell).

Og de skal vekk ja, disse kiloene.

Skrevet

Samme her som med de tidligere. Jeg har gått opp 22kg, uke 37. Det har lagt seg over det hele, særlig rompe/lår. Litt er vann også, det ser jeg på anklene. Har hatt bekkenløsning, vært mye i ro og vært veeeeldig sulten :S

Jeg gikk opp ca 20 kg sist også, men det gikk greit av igjen selv om det tok meg nesten ett år å komme ned i ønsket vekt. Jeg slanket meg ikke dette året, bare ammet og trillet turer. Hadde sikkert gått ned raskere hadde jeg gått mer inn for det.

"Godt" å se det er flere som har gått opp en del, de fleste jeg går gravide med nå, har kun gått opp rundt 10kg og er super form. Tenker vi skal ta dem, jeg :)

Skrevet

Jeg har gått opp 18 kilo, men synes ikke jeg kan se det så veldig. Har ikke gått opp noe den siste måneden (er 39+1 i dag). Gikk mye opp da jeg var på ferie + i påskeferien, og litt sånn jevnt og trutt etter det. Er nok litt vann, men ellers er det på hoftene/lårene, puppene og magen selvfølgelig. Synes ikke selv jeg ser spesielt stor ut så tar det ikke så tungt jeg. Tenker at mye av grunnen er pga bekkenløsninga så jeg har ikke fått bevegd meg spesielt mye og et ufattelig "behov" for sjokolade ;)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

19,5 kg og uke 33+1 nå. Jeg skjønner liksom ikke helt hva det kommer av - jeg lå med hodet i do gjennom hele 1.tri og la på meg 8 kg bare da.

Jeg fikk konstatert +1 i ødem på kontroll i dag, men jeg syns ikke jeg har hatt noe særlig vann før nå. Ikke SER jeg tjukk ut heller, jeg har liksom bare fått litt mer over rumpa og lårene, også den magen da, som for øvrig ligger like over den røde streken på helsekortet. Ikke spiser jeg særlig mye eller usunt heller. Så jeg er spent på å se hvor alle kiloene ligger når ungen kommer ut, i hvert fall!!

Skrevet

Blitt veldig mange kilo til no, og føler ikke de har lagt seg på magen, eller, det er nok noen der ôg, men rumpe, lår, ansikt osv. har blitt vesentlig større. Og puppene veier jo mange tonn.. hehe, men ser det er mange som har gått opp MYKJE og nesten alt har vore vekke nåken veke etter fødselen... Håper virkelig dette gjelde meg ôg..

Men tviler litt sida vekten har lagt seg sånn over alt ! Blæ! Men det kjem hvert fall nåke fint ut av det :)))

Skrevet

Det er sant, kommer noe veldig fint ut av det. Godt å høre at det er mange i samme båt. Må bare være gestapo etter fødselen, og gå gå gå gå lange turer. Så blir vi nok smekre igjen! Har også 10 kg for mye fra før, hadde vært strålende og fått dem av også. Haha! Nå begynner jeg å bli litt vel forhåpningsfull her ja. De siste to ukene har strekkmerkene kommet for fullt, på magen, puppene og innsiden av lårene. Så tyder på at det sprenges i vei alle veier!!! Gleder meg til å bli ferdig nå altså!!!

Skrevet

Det er på hoftene.. De har blitt breiere.. På leggene (kraftig hevelse). Og anklene pga det samme. Brystene (har gått opp i bh-str.). Og magen selvsagt.Lurer på om ikke ansiktet også er blitt noe rundere hos meg i løpet av graviditeten..Har gått opp 16 kg. Er i uke 36+5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...