Gå til innhold

MODNINGSAKUPUNKTUR : Hvor satte de nåler på DEG!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt spennende å høre.. for min jordmor er også utdannet akupunktør og er kjent her i området for sin kunnskap. Snakket med henne om modnings og fødselsakupunktur og hun sa at det er stortsett de samme plassene man må stikke på for å modnes. Men så har jeg lest her før at noen stikkes veldig forskjellig plasser....

Jeg fikk 9 nåler.

1 på hver fot : For at systemet skal åpnes.

1 på midten av hver legg: For energi til å åpnes.

1 mellom tomlen og pekefingeren på hver hånd : For å modnes.

1 på hver håndledd: for søvn og avslapping

1 på magen: For modning/ rie-stimulering.

Hvor fikk du DINE nåler???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor jordmora mi stakk meg på de forskjellige plassene. Noe var for modning, noe var for energi, noe mot halsbrann og for bedre søvn, osv. Også noen for å stimulere til rier, da.

Jeg har i hvert fall blitt stukket på magen - to nåler mellom navelen og symfysen. En nål i hodebunnen. En på yttersiden av hvert håndledd + en midt oppå håndleddet. To ved kneet, og en midt på leggen. En mellom storetåa og den neste tåa. En i lilletåa. En i på innsiden, og en på utsiden av av ankelen. Også fikk jeg en nål ved kravebenet en gang. Også har jeg fått nåler i ryggen - to helt nede i korsryggen, og to midt på.

Jeg har ikke fått alle nålene samtidig altså. Har vel hatt fem behandlinger totalt, og hun har vurdert det i forhold til energnivået mitt, og hvor moden livmorhalsen har vært.

Skrevet

Ok, DEN var litt vrien, hehe :P Håper det hjalp da! ;)

Jeg selv har fått 2 beh. og nålene ble stukket de samme plassene. 4 dager til termin....

Skrevet

koster det mye for slik type akupunktur?

Skrevet

Jeg har betalt 300 kr pr time (klokketime). Synes absolutt at det har vært verdt det. Ikke bare på grunn av virkningen av akupunkturen, men fordi det er kjempefint å gå til ei jordmor som har masse tid til å snakke om alt om svangerskap, fødsel og barelstid. Synes både legen min og jordmora på helsestasjonen blir litt mye opphengt i det rent fysiologiske som urinprøver og HB, og bryr seg lite om hvilke tanker jeg har om det som skal skje.

Skrevet

intressant! :) Tror jeg skal prøve akupunktur denne gangen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...