Gå til innhold

hva ville du gjort? forsatt på skole etter at barnet er født eller tatt permisjon fra skolen et år??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.

 

er det noen som har erfaring med å ha ein nyfødt og å forsette som studen på skole? eg har termin den 9 desember. og lurer veldig på om eg skal gå tilbake på skolen etter nyttår og få min samboer til å vere heime med barnet vårt. eller om eg skal ta permisjon fra skolen et år?

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer med det, men vet det er flere som har det. Å for noen så fungerer det helt greit. Med tanken på at far også får føle på seg hvordan det er å være hjemme med sin lille. Å ikke minst godt å måtte slippe å ta total permisjon, fordi man får barn.

 

Dette er jo en vær enkelt avgjørelse. Så du får bare se ann:) Jeg studerer jeg også, og skal ikke ta fri fra studiene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt fri fra studiene pga ungen. Vil være hjemme med barnet når ungen er lite. Faren kan også ta pappapermisjon, så får dere alle 3 vært sammen i begynnelsen og få oppleve de nye tingene sammen. Det kna jo også være vannskeli å gå på skole når ungen er så liten med tanke på amming. Man kan jo bruke brysoumpe, men det beste og koseligste må jo være å amme hvis man kna det :) jeg begynner på studiene igjen når ungen er blitt eldre...altså når ungen begynner i barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville helt klart ha vært hjemme i permisjonstiden.. skolen vil jo alltid være der å vente på deg.. mens tiden du får med den lille d første året aldri kommer i reprise.. var hjemme med min første og d har jeg aldri angret på.. måtte søke permisjon fra studiene nå med nr to. litt kjipt å ikkje få gå i samme klasse etterpå, men synes d e verd d.;)

lykke t me avgjørelsen, går nok bra uansett hva du velger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...