Gå til innhold

hva ville du gjort? forsatt på skole etter at barnet er født eller tatt permisjon fra skolen et år??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.

 

er det noen som har erfaring med å ha ein nyfødt og å forsette som studen på skole? eg har termin den 9 desember. og lurer veldig på om eg skal gå tilbake på skolen etter nyttår og få min samboer til å vere heime med barnet vårt. eller om eg skal ta permisjon fra skolen et år?

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer med det, men vet det er flere som har det. Å for noen så fungerer det helt greit. Med tanken på at far også får føle på seg hvordan det er å være hjemme med sin lille. Å ikke minst godt å måtte slippe å ta total permisjon, fordi man får barn.

 

Dette er jo en vær enkelt avgjørelse. Så du får bare se ann:) Jeg studerer jeg også, og skal ikke ta fri fra studiene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt fri fra studiene pga ungen. Vil være hjemme med barnet når ungen er lite. Faren kan også ta pappapermisjon, så får dere alle 3 vært sammen i begynnelsen og få oppleve de nye tingene sammen. Det kna jo også være vannskeli å gå på skole når ungen er så liten med tanke på amming. Man kan jo bruke brysoumpe, men det beste og koseligste må jo være å amme hvis man kna det :) jeg begynner på studiene igjen når ungen er blitt eldre...altså når ungen begynner i barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville helt klart ha vært hjemme i permisjonstiden.. skolen vil jo alltid være der å vente på deg.. mens tiden du får med den lille d første året aldri kommer i reprise.. var hjemme med min første og d har jeg aldri angret på.. måtte søke permisjon fra studiene nå med nr to. litt kjipt å ikkje få gå i samme klasse etterpå, men synes d e verd d.;)

lykke t me avgjørelsen, går nok bra uansett hva du velger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vær hjemme mens du har litenbaby! Jeg studerer nå ett halvt år mellom to fødselspermisjoner. Hvis man ikke er alt for gammel, så gjør det jo ingenting å ta pauser i studie.

 

Dessuten går tiden veldig fort det første året, og plutselig er det ikke en baby man har lenger, og da vil man kanskje angre hvis man ikke prioriterte å være masse med babyen mens den er liten. Små babyer trenger mammaen sin!! OG pappaen sin! I mange studier kan man jo være hjemme og studere samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg skal ta ett år permisjon fra studiene. Hadde ikke klart å være borte fra babyen min.. Synes at det er synd at jeg må begynne å studere igjen når han er ett år bare.. som student har jeg mindre tid enn jeg ville hatt om jeg jobbet, for man må jo lese også etter skolen.. Jeg tror det er kjempeviktig at man har mye tid til barna/barnet og gjør mye sammen, helt fra starten..

Vet at det er noen mammaer som starter på skolen rett etter fødsel, så det er jo en mulighet.. Men som noen nevnte tidligere vil skolen være der når du kommer tilbake etter ett år, men tiden med babyen vil du aldri få tilbake, og det vil ikke babyen heller..

Lykke til med avgjørelsen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på skolen igjen når sønnen min var 3-4 måneder. Det gikk fint for min del og jeg visste at han hadde det bra hjemme sammen med mormor. Ammet ikke etter at jeg begynte på skolen igjen. Men jeg gikk nok glipp av litt av utviklingen som skjer det første året. Jeg var rastløs og veldig ung, så det var ikke noe problem da. Det var først når jeg fikk nr. 2 og hadde permisjon at jeg forstod hva jeg hadde gått glipp av med nr. 1. Det går jo ann å ta noen fag kanskje, ikke fulltidsstudie??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...