*Nelly* Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Fikk dette utslaget hos jordmor idag. Har søkt litt på nettet og får opp at dette har endel med svangerskaps kvalme og oppkast. altså at man ikke får i seg nok mat og drikke. Men jeg spiser og spiser og spiser. eller jeg spiser i hvertfall hver 2. time. Fikk påvist sv-diabets, og har lagt om kosten. forrige gang jeg var på kontroll på sykehuset sa de at jeg har hatt så bra målinger og at hvis jeg holdt meg til kosten jeg har lagt opp til så trengte jeg ikke komme tilbake til kontroll. Men nå i det siste har blodsukker økt, har holdt meg til kostholdet jeg har lagt opp, og ikke spist noe ekstra sukker. men har målinger på 10 etter en sunn og bra frokost. Har dette noe sammenheng? Burde jeg ringe sykehuset. jordmor virket ikke helt sikker noe synes jeg. Noen som kan hjelpe meg, kansje har hatt dette selv...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Ketoner i urinen skal du ikke ha, hvertfall ikke hvis du er flink på spise. Jeg har alltid ketoner i urinen på morgenen, før jeg spiser frokost og fikk kjeft av legen en gang for dette. Jeg vet ikke helt hvordan dette forholder seg i forhold til svangerskap men det tyder jo på at diabetesen din ikke er helt regulert. Så ring til sykehuset og hør!!
nesten30 Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 I utgangspunktet pleier en å si at keton-utslag i urin er tegn på at blodsukkeret ligger for høyt. Det høres jo ut som du har vært flink med kosten din. Men, jeg ville kontaktet sykehuset for sikkerhets skyld og fått en ekstra sjekk!
*Nelly* Skrevet 1. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2009 Da blir det en telefon opp til sykehuset i morgen.. Takk for svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå