Gå til innhold

Har en diskusjon med samboeren ,hvem har rett ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best og gi til en 2 åring .Hel melk eller Lett melk ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig det samme:) Så dere har hverken rett eller feil, noen av dere.

Skrevet

Med mindre han er langt tynnere enn normalt, ville jeg gitt ham lettmelk. Eller evt ekstra lett melk, for den har ekstra vitamin D.

Barn i Norge har absolutt ikke bruk for den ekstra tykke og fettrike melken...med mindre de er underernærte eller veldig tynne, som sagt! :) (dette fikk jeg beskjed om av både lege og på helsestasjon)

Hvem mente hva?

Skrevet

Hvis du har vanskelig med å få i barnet nok næring gir du helmelk, er barnet i veldig godt hold vil jeg si ekstra lett lettmelk og ellers det som passer best for fammilien. Det er vanskelig å si hva som er sunnest i seg selv. Du må se på hele kostholdet.

Skrevet

ekstra lett, den innholder d-vitamin i tillegg

Skrevet

H-melk er ut iforhold til ernæringseksperter! Nok fett og sukker i maten man får i seg ellers.. holder med lettmelk ja!

Skrevet

Vi var på på 2 årskontroll i dag og hs og legen sa vi kunne gi han lett melk .Hs sa at melkefettet i helmelk ikke noe bra .

Han er ganske tynn ,men har alltid vært det og han følger sin egen kurve fint .

Legen sa at noen barn er naturlig tynne og vår sønn er en av de som er naturlig tynne .

Han er veldig sær i matveien ,spiser ikke middag ,vil helst ha brød .:(

Men samboeren min mener at hel melk er best pga at han er så vrang i matveien og er så tynn .

HI

Skrevet

helmelk, pga store studier har vist at de som får helmelk i oppveksten er mindre overvektige enn andre. det har med kroppens måte å forbrenne fett på. hvis den ikke har "lært" å forbrenne fett legger man lettere på seg som voksen. også trenger barn fett, sånn er det bare. hilsen en som studerer innen tema

Skrevet

på helsestasjonen sier de at man skal begynne med hel melk, men har aldri spurt hvorfor. vi gir likevel ekstra lettmelk da det er det vi drikker (ingen av oss liker H melk), dessuten vil jo ungen ha det samme som oss. Det står også at man skal gi hel melk i min "spør helsesøster" bok og spedbarns boken som er utgitt i 2009 og 2008

Skrevet

Det er nyere studier som sier at barn også bør ha mettet melkefett. Så jeg tror nok mannen din kan ha rett.

Skrevet

Har du link til noe studie? Skulle gjerne vist dette på barnehagen der de gir alle ekstra lett melk. Jeg vil gjerne at min skal ha hel melk :)

Skrevet

Vi gir 2åringen vår Hmelk til tross for at hs sier vi skal gi lettmelk eller ekstralett, hun sier ikke dette spesiellt om mitt barn men generelt for alle barn.

Hun er meget aktiv, ikke tynn menn heller ikke overvektig, så vi går for Hmelk og av og til halvblander vi med ekstralett pga d-vitaminene

Har også hørt at Hmelk er å anbefale ut ifra nyere studier nå, så vi holder oss til det.

Sånne forskninger er jo ganske forvirrende, for i det ene året er det lettmelk som gjelder og i det andre så er det Hmelk, så man må bare ta et valg.

Skrevet

Hvis barnet ikke led av sykelig overvekt ville jeg gitt helmelk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...