Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 hei, bf her har fått et vedtak fra nav forvaltning om å betale i underkant av 5000 pr mnd. han har klaget, men ikke fått medhold. han har 2 egne barn boende hos seg og ikke noen samvær med to som han betaler bidrag for, nav innkrevning sier han ikke har råd til å betale bidrag, da han går med flere tusen i minus pr mnd. trodde nav var nav og at de samarbeidet jeg??? kan det hjelpe han å ta kontakt med en advokat for å få hjelp til bidraget? gjelda hans fortsetter jo å balle seg på, men det er jo litt rart at en instans sier at han har god råd å skal betale så "mye" og en annen instans sier han går med minus... nav er litt rare synes nå jeg :s
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Da må han vel selge boligen og bilen og kjøpe billigere om det er det som gjør at han ikke kan betale for ungene sine.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Nei, bidragsreglene er faste slik de er. en må ta høyde for bidrag/unger når en skaffer seg gjeld. Tviler sterkt på at en får noe hjelp til å redusere bidraget om en har tatt seg vann over hodet med utgifter. Barna skal uansett forsørges, vet du. Og det er ikke NAV innkreving som regner ut bidraget eller som sitter på inntektsopplysningenen. Det er det NAV forvaltning som gjør.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Hvis meningen her er at du ønsker å hjelpe han, kan dere vel lage en privat avtale som dere begge kan leve med? Da trenger dere ikke involvere NAV i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Utfra det jeg leser, så er dette stemor til de to barna BF betaler bidrag for.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Jeg trodde også at dette var nydamen som skrev dette. Spessielt siden det står at han bor med 2 egne barn. Alle 4 ungene er hans egne barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå