Gå til innhold

Fødselspenger fra lånekassa


knocked up :)

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig på skolen til sommeren. Planen er å bli ferdig selv om jeg har en liten en, både mamma og mormor bor i nabolaget pluss at samboer har mulighet til å være hjemme noen dager innimellom så regner med at det skal gå.

 

Men det jeg lurer på er om jeg kun får fødseslpenger mai, juni og juli ettersom jeg leverer avsluttende eksamen i juni? Eller hvordan er det? Har prøvd å lese litt på lånekassen sine sider, men ble ikke helt klok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du får fødselspenger fra lånekassen, du må høre med Nav. Det er visse regler om at man må ha vært i arbeid en viss tid for å få fødselspenger. Du finner mer informasjon på nav.no, eller hør med ditt lokale nav kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i samme situasjon som deg HI.

 

hvis du skal avslutte så må du melde deg opp i et nytt årsstudium feks for å få fødselsstipendet fra lånekassen.

 

eller gjøre som meg, ta permisjon fra januar. så melder jeg meg likevel opp til alle fagene jeg skal ta, får utdelt hovedprosjektet men slipper å levere det før til jul. får "sykemld" på eksamene til våren, da har jeg rett på fødselsstipendet hele permisjonen, og problem solved

 

er min nr 2 under studiene, så jeg vet hvor hardt det kan være med en liten uansett hvor mye hjelp du får. jeg ble kjempesyk etter fødselen, klarte 1 av 4 eksamener etter fødselen. orker ikek stresse med det engang til, vil heller nyte tiden med den lille.

 

itillegg får du foreldrepenger fra nav hvis du har jobbet over 45 000 grensa siste 6 mnd før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du melder deg opp til et annet fag til høsten får du støtte. Du må bare betale semesteravgift på det faget og så får du støtte. Trenger ikke å bestå eksamen.

 

Eller så kan du ta permisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...