Treningsmamma har født ♥ Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hei Jeg er en jente som har en stor drøm å skrive en faktabok om gravide kvinner og trening. Boka skal også ta for seg trening i barseltiden og det første året etter fødselen. Jeg har nå undersøkt litt rundt omkring men klarer ikke å finne noen bøker som omhandler gode øvelser, forklaringer på hva som skjer i kroppen når man trener, hva man skal passe på etc. Det jeg lurer på med dette innlegget er interessen for en slik type bok. Hva kunne du tenkt i å lese om? Hadde blitt super glad om du kunne komme med noen innspill. Mvh
snuffe Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Jeg ville nok ikke vært spesielt interessert i en slik bok forfattet av noen som ikke selv var en autoritet på området. Altså en idrettsfysiolog, fysioterapeut e.l. med forskningsbasert kunnskap i tillegg til egen erfaring.
AmExx Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Signerer Shute! Og i tillegg så vil jeg nesten påstå at samtlige som trenger spesiell opptrening etter svangerskapet (pga bekkenløsning, ks eller andre "mén") bør gjøre dette hos en fysioterapaut/manuellteraput eller lignende som kan veilede slik at dette gjøres riktig, og følge med at kroppen tåler dette. En bok kan ikke erstatte slik type treningsveiledning.
Stolt tvillingmor Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Et utfordrende og spennende tema, men som nok vil være krevende dersom du ikke har et meget godt nettverk innenfor fagområdet. I tillegg til samarbeid med fysioterapeaut osv., måtte en slik bok i tillegg ha vært godt medisinskfaglig kvalitetssikret (dvs. av lege/gynekolog), så dersom du ikke allerede er godt etablert innenfor dette fagfeltet allerede, hadde jeg nok tenkt meg godt om før jeg hadde satt igang med et slikt prosjekt. Ikke meningen å kvele gode ideer, og det kan jo være at du har de kontakter som trengs :-)
indigomamma Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 da jeg fikk siste mann fikk vi time på sykehuset etter fødsel med fysioterapaut som gav ut et skriv med tegnet og godt beskrevet øvelser som vi skulle bruke 1 tiden vet også at det fins div filmer med trening for mammaer
The Bad Gal Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Nå har vel Kari Jaquesson gitt ut et par innen det tema, men mulig de ikke var så detaljerte. Jill Jarmann(fysioterapeut og ekspertsvarer og skribent i livsstilsblader) tror jeg også har skrevet bok om det. (For øvrig vet jeg HI har utdannelse som kan forsvare kunnskapen på område, husker henne fra tidligere her inne og hun har dessuten hatt blogg med øvelser/tips osv., som hun desverre ikka fikk tid til å fortsette med, men hun er kompetent.)
luva* Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Synes det høres ut som du tenker på noe lignende denne boka: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2936724
mamma og my Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Det er en bok som heter Sunn og slank mamma som tar for seg trening før og etter fødsel, med ernæringstips, mange enkle øvelser og andre ting som kan være nyttig å vite.
The Bad Gal Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Ser Cath og boysa har tatt opp treningstips-bloggen igjen, regner med det er greit at jeg legger ut adressen her, siden du har gjort det mange ganger selv tidligere:-) http://treningslaila.blogg.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå