Treningsmamma har født ♥ Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hei Jeg er en jente som har en stor drøm å skrive en faktabok om gravide kvinner og trening. Boka skal også ta for seg trening i barseltiden og det første året etter fødselen. Jeg har nå undersøkt litt rundt omkring men klarer ikke å finne noen bøker som omhandler gode øvelser, forklaringer på hva som skjer i kroppen når man trener, hva man skal passe på etc. Det jeg lurer på med dette innlegget er interessen for en slik type bok. Hva kunne du tenkt i å lese om? Hadde blitt super glad om du kunne komme med noen innspill. Mvh
nick_350414 Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Hvis boken virket bra, hadde fine bilder og så både seriøs og estetisk bra ut, ville jeg sansynlig vis kjøpt den, både til meg selv og til gravide veninner.
erteposen + 4 Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Har du sett på biblioteket? Der fant jeg to rene bøker om graviditet og trening/kosthold og opptrening. Jeg hadde kanskje lest det om jeg var førstegangs og mer usikker. Men nå trener jeg temmelig mye til vanlig, og har tilgang på fysioterapeut en gang i uken.
erteposen + 4 Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 http://www.klikk.no/helse/trening/article488285.ece Trening for kule mager er en bok som er verdt å sjekke ut. Den har solgt bra.
Smock Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg kjøpte boka "Trening for kule mager" når jeg gikk gravid, og den boka synes jeg var kjempebra. Den er skrevet av Jill Jahrman som er relativt profilert og kjent (gjennom ukeblader, NIH, avisartikler osv). Hun er i tillegg en kjempedyktig gruppetreningsinstruktør som også har kjørt timer for gravide og nybakte mødre innen SATS-kjeden. Dette er jo en ny bok, og det betyr at din eventuelle bok rundt samme tema sannsynligvis vil få sterk konkurranse av denne boka. Det er jo i tillegg et relativt smalt marked for slike bøker (stort sett kun gravide kvinner). Skulle du skrevet en bok rundt samme tema tror jeg i så fall det ville være lurt å ha et konkret emne å holde seg til og ikke enda en slik generell bok (som Jarhmans bok er, som tar opp "litt av alt" rundt temaet). Kansje en bok som går mer direkte på opptrening etter graviditet og fødsel kunne være en variant? Jeg har inntrykk av at dette er noe flere er opptatt av enn trening akkurat under graviditeten... Jeg for min del er opptatt av at når jeg kjøper slike "faktabøker" (spesielt rundt helse og trening) så skal de være skrevet av noen som er faglig dyktig. Tror derfor at du for å få kredibilitet rundt boka di bør ha en solid faglig bakgrunn innen fagfeltet. Alle tips, råd og øvelser bør selvfølgelig være kvalitetssikret av f.eks. en fysioterapeut med god kunnskap om bekkenproblematikken i forbindelse med svangerskap og graviditet. Dersom du ønsker å sette ideen ut i livet så sonder markedet; finn ut hvilke bøker som finnes rundt temaet. Skriv et utkast og opprett kontakt med et forlag som kan være interessert (og det kan være en kjempejobb). Jeg er selv treningsinteressert og i målgruppen så dersom du kommer med en bra bok med nyhetsverdi så har du nok en leser i meg Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå