Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hva gjorde dere etter termin datoen dere som gikk mye over tida? Ei venninne er nå 5 dager over, og de setter henne ikke i gang før neste uke. Ho kjeder seg jo sånn og blir lei av gubben, veggene hjemme osv ...Syns dere det er uforsvarlig el dumt av henne og reise bort å besøke ei venninne? Vi hadde en lang prat om dette på tlf akkurat, og jeg gikk over tida selv så jeg vet jo godt åssen hun har det. Men jeg var lenket til sofaen pga bekkenet. Hun ville besøke ei venninne av oss som bor noen timer fra de med bil. Hun hadde vært hos legen i dag og hun hadde ingen åpning, ingen andre tegn til fødsel heller... selvom de vet at det kan jo brått snu, så skjønner jeg henne så inderlig godt også. Men syns det var vanskelig gi henne råd, hun må jo nesten velge selv...Men blei bare sittende tenke på det. Hva hadde du gjort?
It's all about me Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Så lenge det finnes et sykehus der hun har lyst til å dra ser jeg ikke noe problem med det. Jeg gikk selv 14 dager over forrige gang og satt ikke rolig hjemme av den grunn. Det blir man bare gal av. Starter det så starter det, og er hun ikke hjemme i sofaen da så ordner det seg uansett.
Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Ja sånn tenker jeg også min fint å høre andres tanker....
Gjest Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg hadde vel ikke reist bort så jeg måtte føde et annet sted, men det er jo mest fordi jeg ville at mannen min skulle være med på fødselen, og han ville gjerne være med selv også. Så jeg fylte heller dagene med å gå små turer, invitere venner og familie hjem eller invitere meg selv bort. Kan ikke denne venninnen komme på besøk til henne i stedet da, så får hun hyggelig selskap, men i nærheten av eget fødested og med mannen i nærheten.
Mammaen til Isak Skrevet 1. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2009 Det spurte jeg ikke så mye om , men jeg forstod at hun gjerne ønsket seg noen dager vekk... Mannen skulle jo være hjemme med bil, så jeg vet ikke jeg..... vanskelig sette seg inn i situasjonen egentlig
Berta_78 Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Gikk to uker over og levde helt som normalt. Men reise bort noen timer unna...? Vet ikke helt. Hvis hun er forberedt på å føde på annet sykehus uten mannen tildtede; null stress. Men det kan gå veldig fort; selv gikk det bare tre timer fra første rie til babyen var ute hos meg enda jeg var førstegangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå