Gå til innhold

ops..vurderer å lyve litt jeg..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i mars en gang (tror jeg, har ikke vært på ul) men vurderer å si til folk at jeg har termin i april, en mnd senere. Jeg ønsker å holde min egentlige termin hemmelig pga forskjellige grunner,

når jeg fikk førstemann så fødte jeg veldig fort, så gutten vår kom hjemme:), jeg har en misstanke om at jeg kommer til å føde hjemme denne gangen også. min svigermor er svært nyskjerrig av seg og jeg takler desverre dårlig å ha hennes nyskjerrige blikk rettet mot meg akkurat rundt termin-tider, vi har flyttet inn i huset ved siden av svigers så dette gjør ikke saken bedre, hun kommer nokk til å følge nøye med:( , svigerforeldrene mine har alltid hatt god kontroll på hva sønnen driver med og ringer han hver eneste dag. Jeg har ellers snilde og kjekke svigerforeldre, men akkurat dette problemet gjør at jeg kommer til å bli veldig stresset.

Jeg er vel kanskje en litt privat person, og på enkelte områder er jeg kanskje ikke så utadvent og sosial som svigermor og co :), alle er forskjellige:) Når fødselen er i gang ønsker jeg ikke å fortelle dette til andre en sambo, da er det liksom "alenetid" føler jeg,hehe:P, så snart babyen er født ringer vi selfølgelig og forteller den store nyheten:)

Hva synes dere, er det teit å lyve litt om termindatoen? det jeg ønsker å oppnå ved det er i grunn bare litt mer ro rundt meg, da slipper jeg sånne granskende blikk. Uansett, om jeg føder hjemme er det svært viktig for meg at svigers ikke får snusen i det, jeg ønsker bare å føde og så dra i fred og fordragelighet til sykehuset etterpå sånn som sist, føler at det ikke er greit om de kommer stormende. (Når jeg fikk førstemann kom de stormende på sykehuset hele familien bare noen timer etter at babyen var født til tross for at sambo sa klart i fra at vi ikke tok imot besøk den første dagen..det er litt irriterende å tenke på:( , de kom svigermor og svigerfar og søsteren til sambo med mann og barn, følte bare de trengte seg på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvem skal ta seg av første mann når du føder hjemme???

Skrevet

I utgangspunktet er det vel ikke så ille å ønske å holde dette privat, men løgnen kommer til å bli gjennomskuet. I fremtiden kommer ikke folk til å stole på deg og det kan bli ganske frustrerende. Noe sånt kan henge i lenge. Om du forteller noe alvorlig om 20 år er det ikke sikkert du setter pris på at folk bare trekker på skuldrene og satser på at du lyver.

Skrevet

Du bør ikke lyve, men når det nærmer seg termin trenger du jo ikke fortelle at du merker at fødselen nærmer seg og du kan be pappa'n om å ikke sende beskjed til noen før dere føler dere klare for besøk. Eller egentlig er det ikke verre enn at du unskylder deg med at du er sliten etter fødselen og ber om litt alenetid. Hvis dine svigerforeldre er normale mennesker skjønner de da det ;-)

Skrevet

Tja... det er en rimelig uskyldig løgn å komme med, og du/dere blir vel tilgitt etterpå tenker jeg. Skjønner godt at du ikke liker tanken på å bli fulgt av din svigermors argusøyne når det nærmer seg, og kanskje sparer du både henne og andre for en del stress ved å lyve litt på terminen. Men først og fremst er det jo deg selv du skal tenke på, og hvis du får litt mer ro av å trikse litt med termindatoen, så GO FOR IT!

Skrevet

 

Dette har jeg tenkt til å gjøre også, kanskje si at terminen er et par tre uker senere en den fasktisk er neste gang jeg blir gravid..... He, he....

Synes det var så mye mas rundt terminen min sist gang, spesielt fra svigers, hun ringte jo bygda rundt og fortalte at jeg var i fødsel, saken ble ikke noe bedre av at vannet gikk og fødselen ikke startet før 3 dager senere, det var jo livsfarlig, ungen kom nok til å få cp hvis den i hele tatt overlevde i følge svigermor.... Og når jeg hadde født så tok hun seg like gjerne av å ringe folk som jeg er i familie med for å fortelle at jeg hadde født, frekt synes nå jeg....

Så neste gang kommer jeg til å ta en løgn ja!

Skrevet

Jeg hadde og glatt lagt på litt, ikke en hel mnd men i allefall 2 uker... Ingen som trenger vite det. Kommer ungen mye før kan en jo alltids tilstå sine synder, jeg hadde vært frekk nok til å si at det var for å slippe alt maset på slutten :-)

 

 

Skrevet

hmm jeg er egentlig ikke så veldig glad i slike løgner, men det er tross alt deg som skal igjennom en fødsel. Dersom du ikke tror de kommer til å ta hensyn til deg og komme busende bare et par timer etter fødselen, så synes jeg gjerne du kan fortelle denne løgnen...

 

Det er jo faktisk lov til å være sliten og ikke orke besøk så kort tid etterpå!!! Det bør egentlig din svigermor vite, hun har jo fått barn hun å!

Skrevet

Sansynligheten for å bli oppdaget er stor.

-Tidspunkt for UL stemmer ikke.

-Starten på permisjonen stemmer ikke.

-Du blir tidlig "tjukk".

-Arbeidsplassen skal ha riktig termin. Fort gjort at noen snakker sammen.

-Du ser som regel på en unge om den er født 4 uker før tiden eller til termin.

-Hva sier du når du faktisk går på overtid, er drittlei og alle svarer som om du har en mnd igjen?

 

Løgner har det med å slå tilbake. Vær heller tilbakeholden med informasjon.

Skrevet

Du trenger da vel ikke opplyse om termin i det hele tatt. Det er da ikke noe som andre har noe med.

Skrevet

Hvordan fødde du i forhold til termin sist da?? Du kan jo bare legge på et par uker...Å føde to uker før termin er jo ikke uvanlig;) Men hadde nok ikke lagt på en måned, da er det litt for lett og bli avslørt...

 

På jobben din er det i grunnen bare sjefen din som trenger og vite nøyaktig termin og hun/han har taushetsplikt..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet

Jeg slutte visst aldri å forundre meg over meningene til enkelte her inne..

 

Lyve om termindato?? Orker ikke ha svigermor kikkende på deg i den siste tiden. Burde i hvert fall ikke flytte inni nabohuset da,kanskje??

 

 

Nei av alle ting å gjøre seg til en løgner for, hadde jeg ikke gjort det..

Skrevet

Synes du evt. bare skal legge til et par uker, da slipper du en "tilståelse" etterpå, og at folk blir sure på deg.

Når det nærmer seg, kan du jo også ta en liten hvit en og si at du har vært hos lege/jordmor, og det er ingen tegn på at noe er på gang, og du føler absolutt ikke at fødselen er nært forestående... det må vel gå an å roe svigermor på den måten..?

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde familiemedlemmer som var like interessert i mine svangerskap..;(

Skrevet

skulle jeg virkelig ønske og, annie 17:45. mine bryr seg knapt om at jeg har født, ingen barselsgaver eller noe, til nøds julegaver!

Skrevet

Veldig dumt å lyve om terminen din, i tilfelle noe skulle skje, og den opplysningen blir en viktig opplysning til en 3.person.

 

Litt dumt, da, om det blir gitt feil opplysninger, hvis du selv ikke er istand til det.

 

Ærlighet varer lengst. Vær heller strengere med de som er så nysgjerrige, da.

Skrevet

Du kan jo gjøre det så enkelt som å låse døra hjemme, ikke si noe til noen om at fødselen er igang, og be de ansatte på barsel om å ikke slippe inn noen andre enn barnefar og søsken når dere kommer dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...