Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Jeg vet at man ikke skal spise salami og skinkemat når man er gravid. Men hvordan er det med servelat? Kan man spise det?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Ja, man kan fint spise servelat.. men ta dine forholdsregler.. Pass på at det er en stund til holdbarhetsdatoen går ut, og at pakken er nyåpnet.. (Ikke lagt åpent i en uke) Og at den har vært pakket godt.. I en boks evt en pose.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Gravide kan spise all slags kjøtt bare det er gjennomstekt eller gjennomkokt!! Det er feilinformasjon at man ikke kan spise skinke. Det er spekemat man skal unngå! f.eks kokt skinke er ikke farlig i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Kan man ikke spise salami heller nå? Jeg spiser det nesten daglig jeg. Og jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 jo jeg tror salami skal være trygt... guri malla synes folk er litt overhysteriske.. Greit man skal være nøye, men det er da måte på! jeg spiser stort sett det samme som jeg alltid har gjort jeg. Eneste jeg passer på er stort sett å unngå roastbiff og gjennomsteke/koke alt kjøtt. De sier jo det at den bakterien som man må passe seg for faktisk er rimelig sjelden!! Selvfølgelig, vær forsiktig, men man må da leve. Ikke få helt noia for alt mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå