Gå til innhold

Dårlig behandling.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første gang jeg fant ut jeg var gravid, dro jeg til legen når det hadde gått ca en og en halv mnd. Jeg har også en cyste som må opereres bort så derfor hadde jeg vært hos privat gynokolog og fått ul bilder av fosteret,og cysten som jeg skulle ta med til legen.Men beskjeden jeg fikk der var: jeg vet ikke så mye om sånnt? :S Så satt jeg der,og prøvde og spørre meg frem på ting og tang,men legen så bare dumt på meg.

 

ikke skrev vi terminkort eller noen ting. Hun sa hun sendte avgårde fødeplass.. nå er jeg tre mnd og en uke på vei,har fortsatt ikke fått vite føde plass, eller når jeg skal på ul, eller fått folat når jeg trengte det. var hos fastlegen min sin vikar idag, hun syntes alt dette var merkelig,og skrev terminkort,sendte avgårde ny ul og søkte på nytt om fødeplass. Dette var utrolig dårlig begynnelse for meg som er førstegangs fødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres jo ut som om legen din var helt fraværende!

Jordmora våres søkte om fødeplass for oss første kontroll vi var på hos henne, da var vi 10-11 uker på vei. Hun skrev også termin/helsekort og informerte oss om ditt og datt. Ei uke senere dumpa det ned et brev i postkassen vår som bekreftet at vi har fått fødeplass der vi ønsket :)

 

Men folat, det nesten bare viftet hun bort når jeg uoppfordret fortalte at jeg tar en hver dag. Vi var i bokhandleren og bladde i og leste i og kjøpte et par bøker dagen etter jeg tissa på pinne, og der så vi dette med folat. Slik fikk vi tatt turen på apoteket og kjøpt en boks med det samme. Nå har jeg funnet ut at antall bebier født med ryggmargsbrokk ikke har gått ned noe etter myndighetene begynte anbefale gravide å spise folat. Antakelig må vi spise det før vi blir gravert for at det skal ha særlig effekt, de to-tre første dagene var visst det kritiske, og hvem vet vel at det fester seg et liv så tidlig??

 

Så da er det jo ingenting å bekymre seg for, antakelig ville ikke folatten hatt noe virkning fra eller til på deg uansett :)

Førstegangsfødende jeg og :) Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange dårlige leger!!!

Jeg begynte å ta folat rundt den tiden jeg ble gravid, men tror absolutt ikke jeg hadde begynt ila de to-tre første dagene...

Vet dere hva jeg tenker? Da våre mødre fikk oss, var det ikke sånne råd, og jammen har vi vokst opp og har det bra i dag? Jeg sier ikke at noen ikke blir utsatt for ryggmargsbrokk osv, men vi må nå ha troen på at dette skal gå bra likevel?

Jeg er overbevist om at mange av de som er leger i dag, ikke skulle vært det...service og forståelse for at de har med mennesker og gjøre er det mange som mangler...enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart. vis man tenker på alle andre her i verden, afrika,gambia osv f.eks så ser man jo at ungen blir jo født. noen med og uten hiv,men ellers blide og fornøyde.. enig at vi her i norge kan vi bli litt ekstra tuppete.. men er bare det med at du er førstegangs fødene.. og jeg gikk ut døra hos legen rimelig forvirra. viste ikke helt hva jeg skulle gjøre.. men det ordnet seg vel tilslutt? får bare vente og se.. vi får nok noen friske og fine barn alle sammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...