Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 lurer på om jeg bør utrede sønnen min på 14 mnd. siden han begynte med fast føde, har han hatt mer deigete avføring enn fast (beklager delikate beskrivelser;-)) og det er ofte klumper i den, har tenkt over at maiskorn og bær kommer hele og ufordøyde ut igjen. Nevnte dette på ettårskontrollen, hvor de nevnte cøliaki og at vi kunne prøve å kutte ut melkeprodukter. Men denne sykdommen har da ikke noe med ufordøyd mat å gjøre, har den? Han er frisk ellers, men lurer på om dette er veldi unormalt, og at jeg kasnkje burde få det utreda...
lille sprelle Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 det er ikke unormalt i det hele tatt. skjer også hos oss voksne, men vi sjekker jo ikke akkurat - hehe
3småtroll♥ Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Det du beskriver som "deigete" kan være et symptom på cøliaki. Pleier gjerne å definere det som "leiraktig", men hvis gutten ellers er frisk og legger på seg og vokser som han skal behøver ikke det å bety noe;) Ang ufordøyd mat er ikke det noe typisk symptom nei. Mais og rosiner feks kommer jo gjerne hele ut igjen;)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Her kommer også mais ufordøyd ut igjen. Helt normalt tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Her finner vi rosiner, druer, større fruktbiter og hele maisåkre :-) Det er helt normalt, de små har jo ikke så mange tenner å tygge med. Hvis barnet ditt ellers er friskt kan du glemme cøliaki :-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 her finner jeg mais, paprika, og andre fine saker i bleien;) Tror dette er ganske normalt. Magen greier jo ikke å fordøye absolutt alt, det gjelder jo voksne og barn! Jobber som sykepleier, jeg ser aaaaltfor mye voksen avføring:= Hadde ikke vært bekymret hvis jeg var deg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå