Kaffemocca Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Jeg har til nå jobbet som vikar/tilkallingsvakt, men nå er det ei som har slutta. Og jeg har overtatt stillingen hennes. Men det er ei til som har jobbet der før som mener stillingen burd evært hennes siden hun var ansatt før meg. Hun jobbet der fra feb til aug ifjor, så sa hun opp for å starte egen butikk. Men har noen få ganger siden det jobbet hvis det har vært krise, men da uten noen form for kontrakt. jeg har hatt kontrakt siden aug i fjor. Så på papiret har jo jeg jobbet der over et år mens hun var ansatt i 7 mnd. Men hvem har rett på stillingen?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Vel hun har jo sagt opp så det regnesykket er ikke vanskelig. Men uansett er det ingen som har "rett" til stillingen. Arbeidsgiver ansetter hvem de vil i en ledig stilling
Kaffemocca Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Takk for svar. var egentlig det jeg trodde og, men hun lager så mye bråk om det her og da ble jeg redd for å miste den stillinga jeg akkurat har fått. Da kan jeg slappe av litt:-)
rima Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Med mindre det er krav om kvalifikasjoner og utdanning kan arbeidsgiver ansette den han selv vil. Dersom det nevnte er av betydning må han vel ta den som er (best eller nok) kvalifisert for stillingen.
WildPrincess Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 I det private kan de ansette akuratt den de vil... mens i det offentlige er det mer faste rammer og da kan en begynne å snakke om hvem som har "krav" på stillingen...
lille sprelle Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 det er de fast ansatte som har fortrinnrett.
Kaffemocca Skrevet 1. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2009 Takk for svar:-) Er ikke krav om kvalifikasjoner eller utdannelse. Og arbeidserfaring har jeg mer av enn henne da jeg har jobbet her lengre enn ho.
NormaJean Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Hadde hun jobbet der SAMMENHENGENDE lenger enn deg så skulle stillingen vært hennes. MEN, hvis hun har hatt avbrekk, dvs sagt opp og så begynt igjen så har du lenger ansiennitet enn henne og stillingen er din. (det er slik det funker i det offentlige uansett)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå