Gå til innhold

Vektoppgang siste trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig ift vektøkning hos mor siste trimester? Har hørt så mye forskjellig... Jeg har ikke økt i vekt de siste 2 ukene. Burde vel bare være glad for at ikke vekta raser i vei, men er 33 +2 nå og er litt bekymret for om dette gjenspeiler seg i fosterets vekst... Kan bare være tilfeldig og en naturlig "pause", men jeg vil gjerne høre deres meninger/erfaringer før jeg evt. spør jordmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du, jeg er 33+5 idag og har ikke gått opp i vekt siden jeg var 28+0 og noe, alikevel vokser magen. Jeg har vært til sjekk for andre grunner (seteleie) og barnet vokser akkurat som det skal, så jeg tror egentlig at vi skal være ultraglade =D

Sist svangerskap la jeg på meg 28 kg, denne gangen har jeg akkurat nådd 10 kg nå og er i min trettifjerde uke, SUPERFORNØYD !!!

Skrevet

Jeg er 37+3 og har gått opp 4 kilo totalt! Og alle de kiloene er baby! Jordmor sier jeg må belage meg på en 4,5 kilos stor gutt:)

Skrevet

Jeg er 29+5 og har lagt på meg ca 9 kg. og jeg får ingen 9 kilos baby..hehe..

Skrevet

Jeg har lagt på meg 18 kg jevnt og trutt, men i over to uker nå har jeg stått stille:0))))))) Var hos jm for to uker siden, og da hadde babyen vokst fint. Tror magen vokser som den skal, ser det når jeg skal barbere med nedentil, før kunne jeg se litt, nå ser jeg ingenting og må barbere meg i blinde;) Er i uke 35 nå.

Skrevet

Er i uke 32 og har enda ikke nådd startvekta mi (var så ille kvalm i første tri). Håpet at det betydde liten baby, men neida, hun ligger an til å bli 4200. Så da har man kanskje mistet noen overflødige kilo ellers på kroppen, da.

Skrevet

34 fullgått uker og er 4-5 kg lettere enn startvekta. Har mye å drasse på og babyen vokser fint, eller litt for fort egentlig.

Skrevet

32 fullgåtte uker i dag og har lagt på meg ca 10 kg, men vektkurva mi har flata ut litt nå.

Legen min sa at med min kroppsbygning og forbrenning så var det bare bra og sunt å legge på seg såpass ellers kunne jeg få et problem ved å gå ned for mye når jeg begynte å amme.

Skrevet

Har alltid lagt på meg minst i tredje tri. Også nå. Lagt på meg ca 2,5 kg i siste trimester (uke 39 nå).

Skrevet

Har lagt på meg 1,5 kg siste trimester, tilsammen 11 kg. Synes det er helt greit at det roer seg litt på slutten med kg, de skal jo av igjen også.

Skrevet

La absolutt på meg mest i 2. trimester. Nå sitter magen så høyt at jeg ikke klarer å spise like mye, og metthetsfølelsen varer mye lenger :) Heldigvis for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...