Gå til innhold

Lite dilemma. Skal jeg invitere bf til bursdagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at mange av dere vi si et stort JA, men les dette først.

Han har vært fraværende fra datteren min var født. De be "kjent" for et halvt år siden, og hun har kun møtt han noen få ganger. Hun ønsker ikke å møte han, og han viser liten interesse.

Problemet er at hans foreldre kommer, og jeg er redd de kommer til å reagere på at han ikke er invitert.

Han er mislikt av hel min familie siden han har vært en psykopatisk drittsekk (og er det for så vidt enda).

(dette gjelder altså bursdagentil datteren min).

Ikke vet jeg om han hadde dukket opp rusa, ikke vet jeg om han hadde dukket opp i det hele tatt. Han er en uforutsigbar type.

Så, hva tar jeg hensyn til: at det er datteren min sin dag, og jeg MÅ ikke gjøre alle til lags.

Eller; gjøre det som "alle" mener er det rette, nemlig å invitere han. Men alle mener jeg da, mange her inne (:)) og helt sikkert hans familie.

Og bare helt til slutt,hans familie har støttet meg hele tiden og har forståelse for at han ikke har vært inkludert tidligere.

Alternativt kan jeg invitere han dagen før, slik at de får litt tid sammen og at han kan få gi henne en gave, drikke litt kaffe og prate litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... virket ikke lett dette her!

Er det for din datters beste at han blir invitert da? Hvor gammel er hun? Mine barn har en bestemor som er veldig uforutsigbar. Ikke noe slemt i henne, men flink til å love ting som ikke skjer...

Jeg har nå sluttet å fortelle barna mine at hun kommer osv for de blir jo så skuffa når hun ikke kommer i busrdager osv! Vil heller ikke si at hun har vondt her og der som er den vanligste undskylningen hennes...

Jeg hadde kanskje invitert han hvis du tror datteren din ønsker/forventer det, men ikke lovt henne at han kommer. Ev. invitert dagen før som du sier hvis du vet det vil bli ubehagelig for dere/andre hvis han kommer i selve selvskapet;)

Skrevet

Etter det du forteller, ville jeg IKKE invitert ham! Det er som du sier din datters dag, og hvis ikke han er en del av livet hennes til vanlig, synes jeg det blir galt at hun skal måtte forholde seg til ham på bursdagen sin... Jeg vet ikke hvor gammel hun er, jeg, men så lenge hun ikke selv vil møte ham, så skal hun ikke behøve det heller, bare for å tilfredsstille alle andre...Ihvertfall ikke på en så spesiell dag...

Synes det høres lurt ut å invitere ham f.eks dagen før, hvis det er mulig:) Da viser jo du også at du er villig til å gi ham en sjanse:o)

Lykke til:o)

Skrevet

Ville _IKKE_ invitert han. Ser ikke poenget.

Håper hun får en fin dag!

Skrevet

Uff... ikke greit for deg! Det er dagen til datteren din, og da synes jeg du skal gjøre det som er best for henne - og slik du skisserer det så synes jeg kanskje at du ikke skal invitere han. Spesielt siden du ikke vet om han dukker opp ruset. Du sier jo at problemet er foreldrene hans og at de kanskje kan reagere... og det synes jeg ikke du skal tenke så mye på. Siden familien hans har støttet deg - så vil jeg tro at de klarer å forstå hvorfor du velger å gjøre som du gjør. Hvis de skulle reagere negativt, så tenker jeg at du må gjøre det som er best for datteren din - det er hennes bursdag.

Synes også at det da er bedre om du inviterer han dagen før enn på selve dagen. Er jo veldig kjedelig dersom det skal bli dårlig stemning på bursdagsfeiringen til jenta di!

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Troode ikke jeg kom til å få slike svar=) Er vant til, "KLART han skal komme, han er jo faren , han har rett/krav etc etc".

Skal spørre han i dag om han har lyst til å komme til oss dagen før. Går lage en liten kake og gjøre det litt ekstra koselig. Kanskje det blir bra.

Takk=)

Skrevet

Fortell foreldrene hans at deres barnebarn er enda utrygg i forholdet til faren, og denne bursdagen ønsker hun at han ikke deltar. Hun er redd for å såre besteforeldrene, og det er årsaken til at du tar dette opp med dem på forhånd. Neste bursdag, om jenta føler det er riktig for henne, inviterer du selvsagt bf. Denne gangen er det hennes følelser som står i fokus, hun er tross alt b- barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...