Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Huff ja, så sist uke. Stakkars folk, sier jeg bare! Så på sammen med pappa sist uke da han var på besøk og han pensjonerte seg i vår etter at skoleåret var over etter 33 år som lærer ved samme skole. Og han bare ristet på hode og sa "jeg ER så glad at jeg er ferdig med den jobben der!" Herregud jeg hadde ikke taklet det, har SÅ kort lunte når det kommer til unger som ikke hører etter..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Jeg er lærer og har jobbet i 13 år i barneskolen. Denne serien er IKKE representativ for hverken læreryrket eller skoler. Så kaotisk er det hvertfall ikke hos oss.... ikke minst uproffosjonelle lærere, viser til han unge læreren. Pinlig serie...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jo, den er absolutt representativ. Jeg har jobbet i storbyskole i femten år og kjenner godt igjen både typer og situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg har også jobbet som lærer (jobber fortsatt) på en stor barneskole utenfor Oslo....synes serien er både pinlig og teit. Kjenner meg ikke igjen.
Reveenka Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Kaotisk og mye bråk - spes i klassen med den unge nyutdannede mannlige læreren. Glad skolen vår er liten med små klasser. Syns dessuten ungene ble veldig utlevert, det var vel egentlig det verste...
Willy Wonka Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Jeg fatter ikke at foreldre har godtatt og skrevet under på at de vil ha barna sine sånn utlevert på NRK 1 i beste sendetid. Å være PR-kåt på barnas sine vegne er bare helt forferdelig....skal ikke vi foreldre beskytte barna våre? Noen av scenene er jo ren uthenging av enkelte elever...tenker spesielt på en scene som kommer denne uken.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Skjønner ikke hva som er så pinlig med den serien jeg? Synes det er bra med en serie som viser ekte situasjoner i et vanlig yrke, virkelig reality, for å si det sånn:) Synes veldig synd på han nyutdannede læreren. Han vil sikkert ikke være for streng på tv som ny, og i tillegg har han ikke opparbeidet seg den naturlige sikkerheten og autoriteten som en lærer gjør etter noen år i skolen. Og skjønner godt at han synes det er kjipt å sitte der som ung jypling og skulle lære foreldrene til pøbelungene hvordan de skal behandle ungen. Men ellers synes jeg også det var rart hvor eksponert noen av elevene ble. men er vel foreldrene som har samtykket til det da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå